Om frånvaro, en kryssning och en vårig fredag i staden

Oj oj oj! Nu var det länge sen sist! En hel vecka har passerat och en hel del har hänt sen dess. I helgen har jag varit på kryssning med Linnea och både dansat, partajat och varit allmänt glittrig och fab! (Fast knappast morgonen efter...) Det var megakul trots en uppsjö av rasitiska, sexistiska och allmänt grova snubbar som försökte impa och spela pajas mitt i en en snefylla. Usch och nej tack! Men vi träffade även en hel del roliga människor som förgyllde hela resan. Allt detta kan vi dock prata mer om vid ett annat tillfälle! Nu är jag tillbaka med nya krafter och tänkte berätta om fredagen:

Helgen började nämligen i fredags förmiddag och då for jag och Henry till staden på för att hälsa på våra älskade tanter Lotta och Evelina!
 
 
 
 
Henry bar finskorta och var lockig i håret! Efter lite tveksamhet, välkomstkramar och blyga blickar mot Lotta kände hen igen sig och började genast att pyssla med lite allt möjligt. Här skapas det konst bland (och på) Lottas skolpapper. 
 
 
 
Efter en obligatorisk rundtur i den tjusiga läggan sökte vi oss snabbt till köket. Fikasuget var enormt och jag hade hört talas om att det skulle finnas något chokladigt... Henry var inte sen att följa efter och spanade nyfiket mot skålen med kakor.
 
 
 
Vi hade köpt med oss våriga, rosa Fairtrade-rosor som Lotta placerade i en asfin kanna på köksbordet.
 
 
 
 
...och i fönstret var det redan hur vårigt och pastelligt som helst! Jag tänker på våra ledsna pelargoner som pryder fönsterbrädorna här hemma och är mäkta avis på dessa två som alltid har fina växter.
 
 
 
 
 
Medan jag fotade hejvilt (som vanligt) dukade Lotta genast upp med både fransk chokladtårta, kakor, frukt, saft och annat gott. Vi bjöds verkligen på kalas och blev riktigt bortskämda! Ser ni förresten hur jäkla fin Lotta är?! Som en vårdag.
 
 
 
Lillfisen gjorde sig beredd för fika ♥
 
 
 
 
Efter supergod fika, en lång pratstund, chokladkladd och Henry-spex lekte vi med både ett nyfyndat pussel, muminfigurer och färgpennor. Vi kikade på loppisfynd och annat nytt i lägenheten som tillkommit den senaste tiden. 
Senare på eftermiddagen kom Evelina hem och efter lite gos och bus med Lillskrutten bjöds det på världsgoda rödbetsbiffar med potatismos som vi åt till middag. Åter igen - Vi blir så himla bortskämda hos dessa två!
 
 
 
Under tiden som maten puttrade på spisen busade vi med Henry och kikade vidare i läggan. Jag dog lite av avundsjuka när jag la ögonen på den nya, trearmade vintagelampan med blom-skärmar! En dröm som jag suktat länge efter.
 
 
 
 
 
Jag blev även megaavis på fina klänningefynd som hängde framme och frestade. Den här fantastiska spetsklänningen är ett av Lottas senaste vintegekap. Så otroligt tjusig! Den människan kan verkligen fynda.
 
 
 
Och efter flera timmar med skratt, gos, bus och supergod mat var det dags för mig och Henry att åka hemåt - både trötta och mätta. Vi kramades hej då, vinkade och lovade varandra att vi ses snart igen. Det var en fantastisk dag med två av de bästa vi vet och Henry var verkligen helnöjd efter dagens bravader. Dagar som dessa lever en länge på ♥ Taaaaaaaaack fina ni!
 
 

Kommentarer
Lotta säger:

Alltså älskade Isabella, så otroligt fina bilder du tagit <3 Är det verkligen så fint här hemma lr vad har du för filter? <3 Så fantastiskt att du och Henry tar er tid och kommer hit och muntrar upp mig. Jag älskar att umgås med finfina er Lindqusit/Lundström. Kloka lika mycket som ni är snälla. Alla peppiga samtal och dom där småsmå kramarna kommer jag leva länge, länge på. <3 Hoppas vi ses snart igen, KRAM!

Svar: Det ÄR så där jäkla urtjusigt hemma hos er! ♥Och vi älskar er och att vara med er! Kloka, snälla och helt fantastiska. Massa kramar och tack! Vi ses snart igen! ♥
Bella

2015-03-18 | 19:50:12
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Oscarsnominerad säger:

Jätte vackra vardagsfoton! Stämningen, ljuset, allt :) Blir lite avis! Och även på klänningen, vilket fynd!

Svar: Tack snälla du!
Bella

2015-03-19 | 21:20:43
Bloggadress: http://oscarsnominerad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback