Jag längtar

 
Varning för megaklyschigt inlägg om längtan efter ljumna sommarkvällar och ett slut på den eviga vintern som just nu kväver mig.
 

Igår kom frugan hit till lilla Båtstorp för både middag, kladdkaka, Henry-mys och en jäkla massa prat. Och hysteriska skrattanfall förstås! ALLTID hysteriska skrattanfall. Vi pratade om livet och dess alla upp- och nedförsbackar. Om kärlek och galenskap. Om planer inför den skrämmande framtiden. Och om vintern som aldrig verkar vilja ta slut. Men framförallt pratade vi om sommaren. Sommaren som vi saknar så och som vi båda verkligen behöver just nu! Det ska solas och badas, drickas fruktiga drinkar, loppas, äventyras och ätas picknick. Vi planerar att åka på folkvagnsträff med Ärtan och sedan köra den många många mil på okända vägar tills vi hittar landets bästa hemmaloppisar och hemliga smultronställen. Innan dess ska klänningar få komma ut från sin vintervila och sommarskor ställas fram till ett par fötter som skriker efter ljumna vindar och barfotaspring i gräset. Jag drömmer redan nu om den perfekta bikinin med superhög midja och en hyfsat snäll prislapp. Och om en tjusig solhatt som passar till cirka allt.
 
Men först ska det bli vår på riktigt. Morgonens snöslaskiga överraskning kändes som en käftsmäll och jag drog täcket över huvet. I skrivande stund är jag hemma mellan två jobbpass och planen är att jobba, jobba, jobba, sova, baka kladdkaka och mysa med Henry tills en kan gå ute utan vinterjackan och solen skiner i åtminstone ett par dar.

Ha det fint så hörs vi snart igen! Och miljoners tack för att ni har tålamod nu när bloggandet inte är vad jag egentligen önskar att det vore! ♥

Kommentarer
Alicia säger:

Ja. Bara JA! Dör av den här vintern, fyfan. Det enda uppmuntrande som har hänt hittills är Thåströms nya skiva med en av stroferna "februari är den grymmaste, februari den är vår". Så himla skönt att åtminstone den är över. Mars börjar med lite lite soldis genom mina vardagsrumsfönster.

Svar: Vi får hålla ut! Snart är våren här ♥
Bella

2015-03-05 | 10:22:12
Bloggadress: http://aliciasivert.blogspot.com/
stina säger:

Sommarpepp!!!!!!

http://www.asos.com/ASOS/ASOS-FULLER-BUST-Thistle-Floral-Print-Seam-Detail-High-Waist-Bikini-Pant/Prod/pgeproduct.aspx?iid=4622077&cid=2238&sh=0&pge=2&pgesize=204&sort=-1&clr=Thistle+print&totalstyles=1116&gridsize=3

http://www.asos.com/Wolf-Whistle/Wolf-and-Whistle-High-Waist-Frill-Side-Bikini-Bottom/Prod/pgeproduct.aspx?iid=4850175&WT.ac=rec_viewed&CTAref=Recently+Viewed

Svar: <3
Bella

2015-03-06 | 21:18:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback