Finhyllan i köket - berså, röd aster, salix och svart ruter. Och en massa pressglas.

 
 
Så här ser det ut i kökets finhylla nu för tin! Pastelligt, mycket gult och en hel del nya ting sen vi kikade sist. Pressglas-samlingen växer så det knakar och har snart tagit över! Skålar på fot är ju bra till det mesta och dom passar så himla bra ihop. Den gula gjutjärnagrytan på översta hyllan har fått sällskap av en nyligen köpt Gustavsberg-karott och ett matchande fat! Eldorado Pastell är dom märkta med. Gult är fult supefint! 

På kopp-fronten har det tillkommit Röd Salix, Svart ruter och Röd Aster. Alla från Gustavsberg! De flesta är köpta för flera månader sen och mycket har jag hittat via köp- och säljsidor på Fejan. Röd Aster-kopparna köpte jag alldeles för billigt på en loppis här i Finspång innan jul och Berså-skålen köpte jag redan i höstas för en helt okej peng. Dom gula Kolorita-kopparna har hängt med länge och dom har ni sett förut! En favorit-serie som jag nog aldrig kan tröttna på! Lindshammar-vaserna köpte jag i veckan med bara nån dags mellanrum.

Det känns så jäkla fint att det är vår nu, trots hot om snöslask i helgen. Men det skiter vi i för nu har jag tagit fram min rosa vårkappa och krokusarna blommar för fullt bland både snödroppar, påskliljeknopar och blåsippor. Så det så. 

Kommentarer
Fanny säger:

Åh så fint med en pastellrosa vägg.

2015-03-19 | 18:36:29
Bloggadress: http://fannyblingman.blogg.se/
LisaMarie säger:

Oj, det var ingen dålig samling må jag säga! En såndär mintblå skål på fot har jag med :)

2015-03-19 | 20:17:27
Bloggadress: http://lisamariesvarld.blogg.se
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Tjusigt :-) Ja det börjar bli en rejäl samling ser man :-)

2015-03-22 | 22:01:26
Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback