En lördag med gamla bilar, vin, skratt och bugg.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det händer inte allt för många spännande saker här i bygden, men i lördags var det minsann folksamling i Bruksparken! Jag stressade hem från dagens första arbetspass och slängde på mig den färggladaste stassen jag hade. Eller kanske inte... Men håret i alla fall nyfärgat, färgglatt och uppsatt i en, om ni frågar mig, himla tjusig frisyr! Swirl i luggen och svinrygg med rosor i nacken.
Så varför denna uppståndelse? Jo, det var nämligen dags för den årliga bilutställningen! Dagen till ära lyste solen på oss, och det var varmt och skönt. Min fina själsfrände mötte upp mig och tillsammans hann vi strosa några varv kring området, bland vrålsnygga bilar och tjusiga människor. Efter en knapp timme i parken var det dags att åka tillbaka till kollegorna och jobba i ett par timmar innan det var dags för nästa galej. 
Strax innan 21 var jag ombytt och klar igen. Jag hämtades upp i pappas Pontiac och sen bar det av till hembyn där det vankades rockabillyfest på dansbanan. Jag både dansade bugg (fastän jag a-l-d-r-i-g dansar), skrapade upp mitt knä och drack alldeles för många (fast nä, lagom) shots, och överlag blev det en finfin dag med mycket sol, skratt, vin och fina bilar. Trots några irritationsmoment under kvällens gång somnade jag och frugan nöjda och glada hemma hos mig, lagom tills solen började skina igen och en ny dag sommaruppenbarade sig.

 

Kommentarer
Sandra Rosén Dahlgren säger:

Den rosa bilen YUMMI! Cool bild på armen, tatueringen och bildörren!

2015-07-09 | 12:36:33
Bloggadress: http://rosendahlgrensandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback