Saker som hänt den senste tiden

En har verkligen inte koll på tiden såhär kring helgdagar och ledighet! Men det hinner ju hända en del i alla fall, både tråkiga och roliga saker. Jag har varit duktigare (läs: mindre askass) på att uppdatera på Instagram, så vi tar en titt på några saker som hänt där:
 
 
 
Jag syndade lite (Förlåt mig, loppisgudar ehehe...) och köpte en nyproducerad glitterklänning från BikBok. Fy fasen så fin den är! Alldeles megaglittrande och fancy pancy. Den fick hänga med både på juldagen och nyårsafton:
 
 
 
På nyårsafton bar jag den med min nya favorittröja! En kort, långärmad i krossad svart sammet. Jag matchade såklart med fet eyeliner, röda läppar och guldglitter (Och intensivt rosa hår som jag numera rockar). Vi åt förresten middag med vänner och såg grannarna skjuta fyverkerier hejvilt. Kvällen slutade dock tidigt eftersom att jag skulle upp och jobba vid 7 morgonen efter.
 
 

Efter en massa partajande på juldagen vaknade jag dock upp och såg ut såhär. Jajamen, kids. Såhär ser sanningen ut. Och jag höjer ett varningens finger..! Paljettklänningar är sylvassa.
 
 
 
Men sen glammade jag snabbt till mig igen med guldiga glitternaglar. Glitter, glitter och mer glitter. Och stora guld-flakes.  Jag har nog aldrig varit så nöjd!
 
 
 
Dessutom...
 
- Har vi blivit hönslösa. Här om veckan tog sig en mård in i våra två hönsboningar och tog död på allihop förutom en vettskrämd stackare som sedan fick flytta till en annan som har höns sen tidigare. 53 (!!!) döda hönor, kycklingar, unghöns och tuppar är inge roligt att behöva lägga på hög och köra till skogs. Tre års arbete och uppfödning åt helsike. Dumma, giriga mård.

- Har vi å andra sidan blivit med akvarium! Två stycken saltvattensakvarium faktiskt. Med både Nemo-fiskar, koraller och andra lustiga små varelser. Det är riktigt trevligt att sitta och spana in hos dom!

- Ska jag till tatueringsstudion i morgon för att gadda vänsterarmen full! Ja, nästan i alla fall. Jag visar er såklart hur det blev sen!
 

Kommentarer
Småstadsfrun säger:

Underbart med glitter! Tror knappt att det går att få för mycket av något så vackert.

Svar: ELLER HUR?! :D
Bella

2015-01-06 | 19:37:51
Bloggadress: http://www.smastadsfrun.se/
a säger:

HALLÅ hur ball är inte du egentligen? Och varför upptäckte jag din blogg först nu?

Svar: Haha ÅH! <3
Kul att du hittade hit!
Bella

2015-01-09 | 17:11:17
Ellen Lindberg säger:

Undrar som tidigare talare, varför hittade jag dig först nu!?

Och när jagar är ingång med undrandet: kommer du visa mer av dina akvarier? Så spännande med Nemo-liv! PS, tråkigt med hönshuset, hoppas hönshimlen är fin!

Svar: Haha åh <3 Välkommen hit! Känn dig som hemma!
Mja det kan jag nog ordna framöver! Har försökt fota förut men har inte riktigt fått kläm på det. Firrarna far omkring helvilt och vattnet guppar.
Vi hoppas att hönsen pickar efter mask och sprätter i gräset i en rovdjursfri, stor trädgård med både smaskiga brödkanter, sandbad och sol <3
Bella

2015-01-13 | 21:43:39
Bloggadress: http://lindbergellen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback