Onsdag

 
 
Idag inleddes min och Henrys lediga dag med en lååång sovmorgon. Vi låg kvar i sängen och kollade på barnprogram långt in på förmiddagen innan vi steg upp med trötta ögon. Frukost blev till brunsch och jag dukade fram smårgåsar med makrill i tomatsås (döööör så gott!) och äggröra med majonäs och dill. Där satt vi så länge som Henrys tålamod tillät, och sen klädde vi oss innan vi begav vi oss ut i värmen.
Jag hade siktet inställt på den lokala second hand-butiken och Henry hängde med sittandes i sin vagn. Det var ganska snålt med fynd just idag, men efter en stunds bläddrande bland galgarna, som resulterade i en liten fyndkasse, var det dags för den obligatoriska glass-mutan. Henrys tålamod räckte sen en aningens längre och innan hemfärden kikade vi in i en liten loppisbutik där jag har storfyndat förut. Den här gången fick jag dock nöja mig med två fina tavlor med blomstermotiv som kommer att passa alldeles perfekt i en vrå i köket! 
Resten av dagen har spenderats hemma. Städning, matlagning, lek och nu Nasses Stora Film på repeat (för cirka hundrade gången den här veckan när ingenting annat duger). När Henry har somnat för natten ska jag nog plocka fram målargrejerna och sätta mig vid köksbordet med radion påslagen i bakgrunden. Där sitter jag förhoppningsvis resten av den här ljusa onsdagskvällen.

Hoppas att ni har haft en fin dag! ♥

 


PS! Loppisen vi höll här om veckan gick helt sinnessjukt bra! Därför blev det en repris av alltsammans i söndags, och även den gången blev vi positivt överraskade och dessutom lite överrumplade över hur många som dök upp och ville fynda! Kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback