Tio som glömts bort

När jag ska fota någonting så tar jag minst hundra bilder på en och samma gång. Det går av bara farten! Och alltsammans hamnar ju såklart inte här på blöggen. Mycket får ligga och mogna på minneskortet och det mesta hamnar i mappar som tar en evighet att rensa. Till slut glömmer en bort att bilderna finns, så jag tycker att vi tar en titt på några av dom bortglömda bilderna från den senaste tiden!

 
Vi börjar med denna! För några veckor sedan fixade jag både brud- och tärnfrisyrer när en bekant skulle gifta sig med sin älskade. Den här tärnan fick en flätad, lite messy uppsättning med lockar. Himla tjusigt, om ni frågar mig!
 
 
 
Dom sista äpplena är plockade och uppätna för länge sen, av både höns, skator och dagisbarn. Inte ens en liiiten liten klick äppelmos blev det i år fastän jag lovade mig själv det.
 
 
 
Mika är ju numera ensam hund i huset och verkar trivas ganska bra med det. Mycket gos i soffan blir det.
 
 
 
...och i den mjuka kojan som min mamma hade med sig tidigare idag!
 
 
 
Henry är lätt att fota! Han gör roliga miner, skrattar och spexar. Och dom där söta lockarna..!
 
 
 
I slutet av augusti besökte jag, mamma och Alice en hemmaloppis som jag ångrar bittert att jag inte fått syn på tidigare när den var fylld till bredden av gamla ting! Fast det kunde en ju inte rå för. Husets tidigare ägare var nämligen sedan länge loppisfantaster och samlare, och när huset bytte ägare lämnades mycket av sakerna kvar. I vilket fall kom jag hem med flera fina fynd!
 
 
 
En kväll när jag och Martin brummade hem i gröna bubblan efter att ha besökt hans bror och hans brors flickvän såg vi denna skylt. Normlösa. Där vill en ju bo! Om samhället lever upp till sitt namn dvs.
 
 
 
Jag fotar ofta både mat och fika. För några veckor sen lagade vi vegogryta med zucchini, bönor och paprika för ungefär hundrade gången på en månad. Bästa snabblagade maten just nu! Henry assisterar (läs: provsmakar), såklart.
 
 
 
 
En dag när jag kom hem från jobbet var det ovanligt tyst i hönsgården och inga fjäderfän syntes till trots att det var trålande sol. Jag gick upp för att undersöka saken och hittade denna intrasslad i taknätet. En höna hade fått sätta livet till och de andra i gruppen var vettskrämda. Men rovdjur är ju något en får räkna med när man har höns! Denna var otroligt vacker och jag läxade upp den lite genom att fota och kika på den innan den fick flyga hemåt igen.
 

Kommentarer
Robex Lundgren säger:

finna bilder

Svar: Tack!
Bella

2014-09-25 | 13:26:22
Bloggadress: http://ghgumman.blogg.se/
Lotta säger:

Men vad Henry ser stor ut! Nu är det bra länge sen jag så honom! Det var ju senast i somras liksom och han växer ju så dant!
Sen så tycker jag att vi skulle kunna slå oss ner och bo in normlösa tillsammans <3 <3 KRAM.

Svar: Han växer så det knakar! Bäst att han får träffa sin tant Lotta snart!Ja eller hur?! Vore toppen <3
KRAM!
Bella

2014-09-25 | 16:19:56
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Matilda - tonårsliv i rullstol säger:

Härliga bilder!

Svar: Tack snälla!
Bella

2014-09-25 | 19:58:08
Bloggadress: http://skogsrusset.se
Frida Adolfsson säger:

Du är alltid så fin på dina bilder. När du är ledig och ska vara hemma en hel dag, utan besök. Gör du ändå iordning dig o tar på dig fina kläder då? Vad använder du för kläder när du är "ledig"? :)

Svar: Åh tack snälla du! När jag vet att jag inte har något speciellt att göra, eller när jag ska jobba tidigt på morgonen eller lämna lillsksutten på dagis, då gör jag mig inte "iordning" något speciellt. Fönar till luggen och sätter upp håret med en klämma bara! På jobbet (hemtjänsten) har jag tights eller jeans och nån enkel tröja bara. Likadant hemma oftast! Till vardags när jag ska iväg eller så ser jag ut som på bilderna i bloggen :)

Fast ibland är det förstås kul att testa nya sminkningar och frisyrer när en är hemma och slöar ;)
Bella

2014-09-26 | 13:58:47
ami säger:

Vart är klämman köpt som hon har i håret? :)

Svar: Jag är inte helt säker men gissar på Glitter :)
Bella

2014-09-30 | 13:50:41
Bloggadress: http://twofaced.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback