Om att tråna efter alldeles för små vintageklänningar, fika och gå på loppis

 
 
Den här regniga oktoberlördagen har jag spenderat i Norrköping med min fina vän Linnea! Vi har spanat runt på loppisar och i butiker, fikat och pratat strunt. Halsen rosslar och jag låter fortfarande som en kråka, men det börjar kännas bättre!
 
 
 
Vi startade dagens loppisturné på Erikshjälpen där vi genast skyndade bort till klädavdelningen och började rota.
 
 
 
Den här väldekorerade godingen hängde kvar sen sist jag var där för någon vecka sen. Så himla vacker! Och flera storlekar för liten...
 
 

Likadant med denna megatjusiga drömskapelse med tyll och rosetter! Alltså SÅ FIN.
 
 
 
Jag tröstade mig dock med en rutig 50-talare som hängde och lockade i skyltfönstret! En silverglittrig, kortkort partyklänning fångade också min uppmärksamhet, men den satt tyvärr som ett korvskinn.
 
 
 
Dessa ångrar jag lite att jag inte slog till på! Jag kände mig lite snål och lät dom stå kvar på hyllan.
 
Vi kom ut från Erikshjälpen med varsin fylld kasse. Jag slog till på två ting till min pressglas-samling och köpte dessutom den rutiga klänningen, en mega 80-talig sammetskofta och en småläskig vintage-pälskrage som ser ut som ett helt djur.
 
 
 
Sen var det dags för lunch!
 
 
 
...Och en dagens-kappa-och-sjukling-bild förstås, innan vi klev in genom dörren för att mötas av kanelbulledoft och klirrande porslin. Vi åt varsin paj som slank ner som ingenting! Så jäkla gott.
 
 
 
Med mätta magar vandrade vi vidare i duggregnet och spanade runt. Fina skyltar finns det gott om härikring! Denna tillhör stans äldsta, fungerande frisörsalong som numera dessutom innehåller en liten loppis! Jag lovar att fota där inne nästa gång.
 
 

Vi kikade i några fler butiker innan vi avslutade med Myrorna. Sen var det dags att åka hem till Linnea för lite hårfix och smågodis! Det blev en mysig dag på stan med en av de bästa som finns ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback