Kalas på Stora Stavgård och en grön, tysk folkdräkt

 
 
Idag packade vi in hela lilla familjen + svärfar i bilen och for iväg till Stora Stavgård. Där vankades det kalas och firande hemma hos Martins bror och hans blivande fru. Förlovning och två födelsedagar skulle firas med både bullar, ost och kex, kakor, scones och te. Och en massa nära och kära förstås!
 
 
 
Dom bor i en flygelbyggnad på en stor gård och Henry blev genast förtjust i alla bilar, traktorer och maskiner. Han hade förresten sin nya, tjusiga kofta som jag loppade här om dan. Söta lilla skrutten!
 
 
 
En familj anlände i finbil och den ville vi ju såklart kika närmre på!
 
 
 
 
Jag rockade min gröna dirndl-klänning som jag matchade med gult skärp och kort kofta. Perfekt till dom broderade, gula ekollonen som pryder folkdräktsklännigen som ju passar bäst att bära precis just nu, när höstlöven faller till marken och naturen är alldeles gul, orange och röd. Jag ska passa på att använda den nu framöver innan det är alldeles grått och trist ute.
 
 
 
Väl inne fikade vi om och om igen på allt det goda som stod uppdukat! Min klänning blev allt lite tajt där mot slutet... Så. Värt. Det.
 
 
 
Efter en stunds minglande gick vi ut igen.
 
 
 
Vi tittade på hönsen.
 
 
 
 
...och besökte den fluffiga lila kaninen som knaprade på en morot (som Henry försökte roffa åt sig).
 
 
 
Mina fina ♥
 
 
 
Henry utforskade hejvilt och lekte med pinnar.
 
 

Framåt kvällen sa vi hej då till allesammans och begav oss hemåt, med fikamätta magar och en trött liten skrutt som somnade bums i bilen. Nu ser vi fram emot sommaren och ett lantligt bröllop! ♥

Kommentarer
Evelina säger:

Jag måste bara säga att jag ÄLSKAR din klänning! Den är så himla fin! <3

Svar: Åh tack! Jag är helnöjd och den stackaren har legat och väntat på hösten i flera månader! Är så glad att den kommer till användning nu! <3
Bella

2014-10-05 | 22:34:02
Josephine Foto säger:

Och härliga tjejen klädd i härligaste färgerna!

Svar: <3 !!
Bella

2014-10-06 | 10:59:20
Bloggadress: http://fotografjosephine.blogg.se
Terese säger:

Jäklar i min lilla låda vilken ursnygg outfit!

Svar: Åh tack! Kändes som om jag borde ha haft ett enorm ölglas i varje hand och firat Octoberfest någonstans ;)
Bella

2014-10-10 | 20:45:47
Bloggadress: http://www.bettylousbakery.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback