Ikväll ska jag andas (och visa fler bilder på Henrys rum!)

 
 

Ännu en vecka börjar lida mot sitt slut. Mycket av tiden har spenderats på jobbet och introtiden är förbi! Idag brummade jag runt i skogarna i hembyn på egen hand och det gick riktigt bra! Jobbet är jag ju van vid, men sen är det ju det här med att hitta bland alla slingriga grusvägar i de djupa skogarna...

Ikväll skulle jag behöva stanna upp och andas. Göra något som är kul! Kanske måla lite. Kanske baka något gott att mumsa på under kvällen. Det har varit full rulle under en tid nu och det vore skönt att varva ner en smula. Men innan dess ska Henry och jag städa och laga mat! Med andra ord ska Henry kasta ut alla sina leksaker på golvet och sen provsmaka middagen hundra gånger om medan jag står och rör i grytorna. Älskade busunge! ♥

Det har förresten hänt en hel del i hans rum! Vi är fortfarande inte riktigt färdiga, men jag bjuder på en titt ändå! Soffan har ju hittat sin plats, liksom det tjusiga teakskåpet. Ett kollage av gamla ramar hamnade över soffan och resväskorna flyttade in under. Och vår allra finaste räv spanar från ovan, förstås!

Hoppas att ni får en fin fredagskväll ♀♥

Kommentarer
Evelina säger:

Så fint det blir! Hoppas ni också får en fin kväll och ta det lugnt <3 Kram!

Svar: Tack tack tack snälla du! <3 Hoppas att ni får en toppenkväll! Kram
Bella

2014-10-03 | 17:45:23
Frida säger:

Hej! Jag har en fråga till dig. Du behöver egentligen inte svara, men jag hoppas att du vill göra det. Jag läser till grundlärare f-3, på universitetet. Har precis påbörjat en utbildning på 4år. Allting är nytt & känns så sjukt svårt. Jag är en sån som gillar skolan (även om jag har misskött den när jag var yngre). Brukar vara duktig. Men nu är allt så svårt och jag har kuggat på min första tenta. Har hamnat i en "livskris". Vet inte vad jag vill med nått. Ingenting verkar lockande. Försöker fundera ut vad jag vill göra istället. Men kommer inte på nått. Hur gör du när du behöver inspiration? Har du några tips?

Svar: Halloj! Min fina vän Lotta skrev ett finfint svar till dig här i kommentarsfältet, och jag håller med henne! Jag själv har noll koll på vad jag vill göra i framtiden. Drömmar finns men när det gäller plugg och säkra jobb så funderar och klurar jag dagligen. Ibland får jag ångest och allt känns hopplöst och oplanerat. Men ta det lugnt, andas och fokusera på nuet. Du fixar det här <3
Bella

2014-10-03 | 21:19:50
lotta säger:

Svar till frida i ditt kommentarsfält bellan ;) <3 Hur som så vill jag bara säga dig Frida. -Ta det lugnt!!! Jättejätte lugnt! Du hinner, tentor är svåra, jag har kuggat mängder och nu är jag till och med spärrad, men fy så det kommer lösa sig, förr eller senare. Skolan kan göra en vansinnig, i alla fall mig. Hela tiden så känner jag att den allt är för svår för mig att klara av , men så går det alltid tillslut... En får bara inte ge upp på sig själv, för om det är något som en verkligen vill så nog tusan kommer en kunna fixa det. Stressa inte vi kommer vara vuxna så länge, jobba,jobba, jobba tills vi blir 65 liksom. Gör nått du tycker om nu i helgen, andas och ta det lugnt, slösurfa en hel eftermiddag eller baka, det som får dig att må bra, helt enkelt.

Svar: Håller med Lotta!
Bella

2014-10-03 | 23:50:57
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se
lovisa säger:

hej finis! två frågor: vad är det för jobb? låter spännande! och: är det meningen att din rubrik ska vara vit? ser ju bara de första orden i lilla taben uppe i internetfönstret. går ju såklart att markera och läsa, och det kanske är så du vill ha det? lite hemligt liksom.

Svar: Tjo! Oj vad konstigt med rubriken! Jag har inte ändrat något i designen men ska in och kolla vad som kan vara knas. Fast det kan ju i och för sig vara spännande med hemlisar! (Tack för att du sa till!)
Jag timvikar som vårdbiträde och tar hand om våra gamla! Hemtjänsten med andra ord! Nu har jag börjat på ett nytt ställe och spenderar tid i hembyn, vilket känns fint! Det är roligt och givande, men ibland är det superstressigt och det är inte alltid så lätt att inte ta med sig jobbet och människors livsöden hem <3
Bella

2014-10-04 | 00:19:21
Bloggadress: http://polichinelle.se
Lotta säger:

Och hallå till dig också ju vännen <3 Vad kul att det nya jobbet känns bra, grattis!

Henrys rum sen, hallå?! Får mig att vilja vara barn på nytt, lillen så fint och vad duktiga ni varit som fixat så fint. Ni hittade ett väldans fint teakskåp :) Njut nu av din lediga helg <3 Så hoppas jag vi ses i nästa vecka ;) KRAM

2014-10-04 | 07:55:42
Lotta säger:

Och hallå till dig också ju vännen <3 Vad kul att det nya jobbet känns bra, grattis!

Henrys rum sen, hallå?! Får mig att vilja vara barn på nytt, lillen så fint och vad duktiga ni varit som fixat så fint. Ni hittade ett väldans fint teakskåp :) Njut nu av din lediga helg <3 Så hoppas jag vi ses i nästa vecka ;) KRAM

2014-10-04 | 07:55:42
Lotta säger:

Och hallå till dig också ju vännen <3 Vad kul att det nya jobbet känns bra, grattis!

Henrys rum sen, hallå?! Får mig att vilja vara barn på nytt, lillen så fint och vad duktiga ni varit som fixat så fint. Ni hittade ett väldans fint teakskåp :) Njut nu av din lediga helg <3 Så hoppas jag vi ses i nästa vecka ;) KRAM

Svar: Det känns toppen! Ska ev. gå intro på ännu ett ställe men vi börjar såhär <3
Åh tack snälla du! Så fort du kommit hem från landet måste vi ses såklart! Fika tusen gånger om och prata strunt och viktiga saker som vanligt <3 Hoppas din tid på landet blir toppenbra! KRAM
Bella

2014-10-04 | 07:55:43
Frida säger:

Blir rörd till tårar när ni är så fina o svarar till mig. Tusen miljoner tack till er! <3

Svar: Tack själv för att du vågar fråga och för att du har hittat hit! Tillsammans är vi starka och kan stötta varandra i cyberspace <3
Bella

2014-10-04 | 18:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback