En fredagslista

 
 
 
 
Jag kommer inte ihåg var jag har snattat den här listan! Men det kändes som att det var dags för en.
 
 
Dagens längtan: Glittrande snö, varm choklad i termos och skidsemester med alldeles lagom branta och långa backar! Och kladdkaka. Men det är på g!
 
Dagens vill: Många saker! Jag vill berätta en hemlis för er men det får vänta en smula! Istället kan vi väl säga att jag vill försöka måla något fint ikväll, kramas med min fina sambo, slippa mensvärk för all evig framtid och åka på loppisrunda och fynda fina vintageklänningar (alltid).
 
Dagens saknad: Lillasyster Flisan. Och sommaren med gröna bubblan, sol och bara ben. För att inte tala om ljuset! Numera är det ju alltid grått och mörkt...
 
Dagens Kvällens plan: Vi har precis ätit champinjon- och spenatlasagn här hemma och strax ska jag baka en kladdkaka att mumsa på under kvällen. Om jag orkar ska jag dessutom slå mig ner vid skrivbordet och måla en stund! Troligtvis lägger jag mig tidigt ikväll pga. jobb megatidigt imorgon bitti. Eller inte.
 
Dagens fundering: Borde jag låta den rosa hårfärgen tvättas ur och kanske satsa på silvergrått? Inspireras av tanter på jobbet och tycker att det är asfint.
 
Dagens gräm: Sladdrig mage och dåligt väder. Det är en dålig kroppsdag idag, men alltsammans känns en smula bättre efter att ha tittat tillbaka på denna asbra lista.
 
Dagens vill ha: KLADDKAKA. Det har ni inte missat va? Med banan i och med salta jordnötter mörk choklad ovanpå. Lite ironiskt med tanke på dagens kroppstänk. Fast äsch, det är gött.
 
Dagens insikt: Snart är det jul med allt vad det innebär! Pepp blandat med lite årlig julångest. Tänker på vegetariskt julbord, Janssons frestelse, onödig konsumtion och min och Lottas plan om en alternativ jul i framtiden när vi startat kollektiv i byn Normlösa ehehe...
 
Dagens helgplan: Jobb, jobb och kladdkaka. Det hinns nog inte med mycket mer än så dem här helgen.
 
 

Kommentarer
Flis säger:

prutt... <3

Svar: Du kan va prutt <3
Bella

2014-11-15 | 18:44:33
Evelina säger:

Måste bara ta och säga att jag älskar dina kuddar i soffan där! <3

Svar: Taaack! <3
Bella

2014-11-16 | 19:58:42
Matilda säger:

älskar listan, tror att den får åka vidare till min sida också, om det går för sig!
kladdkaka är livet, kör på!

Svar: Ja men visst! Jag har ju själv snattat den :)ELLER HUR?! <3
Bella

2014-11-17 | 19:04:05
Bloggadress: http://emmamatildahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback