Feminism - "Tanken går till nazism och hjärntvätt"

 
 
"Vilka rabiata stolligheter. Tanken går till nazism och hjärntvätt".

Så uttalade sig människan som filmade hela feministmötet, som hon uttryckte sig. Tillsammans med 4 andra antifeminister (och sedan även en femte som anslöt sig senare) deltog hen i det feministiska panelsamtalet som jag skrev om i torsdags. Dessa människor deltog för att smutskasta, förlöjliga och vinkla hela samtalet till att feminister är manshatande, hjärntvättande extremister som samlas i grupp för att förnedra män, likt en grupp nazister som planerar sin nästa attack på manssamhället.
 
Att över huvud taget jämföra feminister med nazister... Hen har ju uppenbarligen levt under en sten så pass länge att förintelsen och den feministiska kampen bara glidit obemärkt förbi. Hon kanske har missat den pyttelilla detaljen att feminister står för alla människors lika värde och jämställdhet, medan nazisterna i stort sett slaktade alla människor som inte passade inom den vita, blåögda, ariska normen. Så jävla kränkande. Men javisst. Vi feminister hjärntvättar folk hejvilt. Vi lurar dem att tro att vårt samhälle någon gång kan uppnå jämställdhet och att alla människor kan ses som jämlikar i framtiden om vi alla kämpar tillräckligt hårt. Ja, jag vet. Hemska tanke.
 
"Som tur var fick jag med de vidrigaste delarna på film. Lånar gärna ut dem till uppdrag granskning.", tillade denna ytterst pålästa människa. Fasen så bra att någon filmade, tänker jag! Då kan ju fler ta del av vad dessa fantastiska människor hade att säga. Detta bör absolut visas upp så att folk ser att feminismen är på uppgång och att allt fler ansluter sig och förstår dess innebörd. Det är nu det sker, liksom! ♀♥
 
"Crazy motarbeta det andra könet, visst finns orättvisor och bra att kvinnor tar för sig men är det rätta vägen att trycka ner männen?", skrev en fellow medelåldersman i kommentarsfältet. Det låter precis som när antifeminister överlag säger "Klart att jag vill ha jämställdhet. Men det får ju inte bli FÖR jämställt". "Klart att kvinnor ska få ta plats men det får ju inte gå till överdrift!" Så jävla tröttsamt. Så jävla passé.
 
 "Borde startas nån motrörelse, unga peninister :-)".  Han kanske har missat det meeeen... Ni kallas redan för antifeminister. Män som hatar kvinnor. Idioter. Rasister. Nåt åt det hållet. Hur fasen kan man vilja föra en kamp MOT feminismen, en kamp mot jämställdhet och människors lika värde?
 
"Jag har träffat män som varit oerhört smarta och hala (i klass med Gudrun Schylman) men tror inte att dom någonsin skulle förnedra det motsatta könet, nej är klass, utbildning, status som gäller.."  Även denna människa har bott under en sten under större delen av sitt liv. Det är nämligen just detta som sker varenda dag, överallt. Kvinnor världen över förnedras HELA TIDEN, ÖVERALLT. Även här ser vi ett klassiskt och återkommande exempel på hur en högt uppsatt, välutbildad, smart och stark kvinna nervärderas pga. sitt kön. Snippa + högt uppsatt = hatar och förnedrar automatiskt män och ses som ett hot mot det å så bekväma manssamhället. Status... Ja, många män tror ju faktiskt att de förlorar sin status med en jämlik kvinna vid sin sida eller Gud förbjude... I en position över sig själva.
 
"-----: Du kom efter att de "buade ut" mig offentligt och då sa jag inte ens något. Jag ville bara ställa en enkel fråga om hur de såg på könsroller men jag sågs som ett hot tydligen". Nä. Bara nä. Det var en amazing stämning inne i lokalen. Helt fantastik faktiskt. Ja, det finns ju till och med på film! Och nä, ingen såg på denna människa som ett hot. Numera som en idiot kanske, men absolut inget hot pga. den frågan.

Det finns ju uppenbarligen en stor grupp med människor som motarbetar. Det var inte bara en engångsföreteelse, utan något som pågår ständigt. Organiserade grupper försöker ständigt att trycka ner det som är nytt och på frammarsch. Och det är riktigt otäckt. Att vi, som kämpar för det självklara, ses som de extrema och bör motarbetas. Men äsch. Då är jag väl hellre extrem då än att sluta kämpa för det jag tror på! Vi feminister är minioritet i dagens samhälle. Men det spelar ingen roll, för vi kommer att kämpa till slutet.
 
Ett långt inlägg senare känner jag mig något lättare. Kärlek till er ♀♥
 

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Låter ju onekligen lite snedvridet.
Jag är av den åsikten att alla har rätt till egna åsikter och upplevelser men det är inte ok att kränka, förminska eller förnedra motparten.
Tack och lov har vi demokrati och yttrandefrihet, tyvärr missbrukas det ofta och då av bägge sidor. (Från en som hamnat lite mitt emellan kampandan)

2014-05-10 | 11:13:46
Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback