En solig dag med skitigt hår, picknick i trädgården och glada fjäderfän

 
Idag har jag spenderat tid i trädgården medan Lillskrutten sovit middag. Jag har skitigt hår, foppatofflor och t-shirt. En rätt bekväm onsdagsuniform. Egentid idag också.. Woho!
 
 
 
Jag passade på att äta lunch på en filt i gräset.
 
 
 
Idag blev det en sallad med allt möjligt som fanns i kylskåpet. Gravad lax, ägg och gårdagens örtsås, bland annat.
 
 
 
Trädgårdens bästa picknickplats måste nog vara precis här under det stora päronträdet. Pepsi tittade förbi men fnös och vandrade vidare när jag inte delade med mig av godsakerna. Kalas-skylten står kvar på sin plats sen i söndags. Men den är ju rätt så festlig så det gör inget!
 
 
 
Här satt jag i någon timme, lyssnade på P3 och kände gräset kittla under fötterna.
 
 
 
Sen var det dags att titta till hönsen! Den här stilige tuppen sprang fram direkt och kikade om jag hade något ätbart med mig.
 
 
 
Det är inte bara jag som njuter av den härliga solen. Dom stora hönorna badar mer än gärna i den varma sanden.
 
 
 
Utanför lilleputtarnas hönsgård finns den stora syrenbusken som doftar så himmelskt gott.
 
 
 
Sen kilade jag över till våra odlingslådor och vattnade lite. Här är det sallad på g!
 
 
 
Smörgåskrassen på köksbänken fick sig också en skvätt när jag gick in och svalkade mig. Titt, så snabbt det växer!
 
 
 
Allra helst vill jag ligga här under trädet en stund till, men nu hojtar Henry till att det är dags för middag. 
 
 

Hej då! Hoppas att ni också har en underbar dag i solen ♥

Kommentarer
Vicky säger:

salladen!! ser ut som en DRÖM.

Svar: Den var sjukt god!
Bella

2014-05-21 | 21:23:34
Bloggadress: http://vickys.se/
Lotta säger:

Vi satt också ute i solen både igår och idag och idag vågade vi oss på och jävlas lite med patriarkatet och solade toppless :)
Tilläggas bör kanske att vi låg ganska så undanskymda jmf. med igår då en hel hög med barn stod och skrek åt oss - obs då hade vi topparna på oss....:/

Svar: Heja ni! <3Haha ser framför mig hur en hel skolklass står nån meter ifrån och pekar!
Bella

2014-05-22 | 19:23:23
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback