En lördag med stand up, efterfest och härliga människor

 
Min Pride-helg fortsatte på lördagseftermiddagen! Lotta hämtades upp på vägen mot stan och sen bar det av till Dynamo ännu en gång.
 
 
 
Dagen till ära hade jag på mig en hyfsat nyfyndad kjol med små svalor på. Himla fin om ni frågar mig! Och rosa kappan, förstås. Lotta var vacker som en vårdag i sin blårutiga klänning och en urtjusig, kort jacka som jag är sååå avis på.
 
 
 
Flisan hängde också på! Världens finaste och bästaste systeryster (tillsammans med lillasyster Alice, förstås!). Jag är så stolt och glad över att hon ville följa med på galej den här viktiga helgen.
 
 
 
Även Flisan var sjukt fin med sin blomsterkrans på knoppen. Det är nog förresten bara jag som fortfarande kallar henne för Flisan... Men hon kommer nog alltid vara en Flisan för mig!
 
 
 
Mina Dojjan-skor passade denna härliga vårdag. Vi satt och filurade på trappen en stund innan vi gick in.
 
 
 
Sen drog vi på en stand up-show med Matilda Berggren! Flisan och jag fixade regnbågsarmband under tiden vi väntade. Dom blev så jäkla fina att vi nog måste börja sälja dom exklusivt i nån dyr smyckesbutik.
 
 
 
Här mötte vi upp Evelina som styrt och fixat med olika aktiviteter hela dagen!
 
 

Efter showen åt vi både hamburgare och sen också fika! Värsta mat-turnén.
 
 

Ojojoj vilken lyx!
 
 

Jag sörplade på en chai-latte.
 
 

...och Flisan fick en brilliant idé. Jag kommer dock inte ihåg vad det var... Det dök upp så himla många den här dagen!
 
 

Regnbågsnaglar hann jag förresten aldrig att fixa! Men Lotta var snajdig som vanligt och matchade det egenpysslade armbandet. Efter nån timmes fika var det förresten dags för musikalen Kränkt. Sjukt bra!
 
 

På kvällen förfestade vi hemma hos Lotta innan själva förfesten. Sen drog vi på Pride-efterfesten vid midnatt och dansade hela natten lång! Solen hade redan börjat gå upp när jag klev innanför ytterdörren hemma i Sonstorp och än idag hittar jag glitter-rester i håret (och Martin i skägget...). Precis som det ska va!

Det här var verkligen den bästa helgen på länge! Så mycket kärlek, skratt, dans, glitter och kloka människor överallt. Och bubbelvin! Mmm... Bubbelvin. En kärleksfest utan dess like, helt enkelt! Jag längtar redan till nästa år. Tusen tack, alla fantastiska människor som jag hängt med!

Kommentarer
Veronika säger:

Två av mina fina döttrar. ❤️

Svar: <3
Bella

2014-05-07 | 22:22:23
Madeleine säger:

Sjukt kul ni såg ut att ha :)

2014-05-09 | 22:32:27
Bloggadress: http://whitemaskgirl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback