Trädgårdssysslor

 

Medan Henry har myst och sovit i sin vagn har jag räfsat, städat och röjt i trädgården. Det är ett ton kvar, men nu har jag kommit en bit på vägen i alla fall! Utemöblerna släpade jag ju ut igår så nu är det bannemej vår på riktigt.
 
 
 
Efter några svettiga timmar i solen var det dags för lunch! Himla lyxigt att kunna sitta ensam och blicka ut över trädgården med radion spelandes i bakgrunden! Stekta ägg är dessutom något av det godaste som finns i frukost- och lunchväg tycker jag!
 
 
 
Att dom dessutom kommer från dessa glada gör ju inte saken sämre!
 
 

Dom rufsiga med lockade fjädrar är mina favoriter!
 
 
 

Så himla festliga!
 
 

Precis som vi njöt dom så liven av dagens troligtvis sista strålar! Åh, va jag älskar livet på landet ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer
Victoria säger:

Så himla mysiga bilder. Vi har fällde träd förra helgen så vår trädgård är kaos. Ska bli spännande & roligt att få börja göra om i trädgården. Hönorna var himla fina, vill själv ha egna höns men det vill inte sambon :(

Svar: Tack snälla! Det är himla mycket att göra i sin trädgård på våren, men när sommaren kommer är det värt det! :) Dvärgkochin som är på bilden är jättetrevliga och små! Dom äter lite mat och ger relativt stora ägg med tanke på hur små dom är och hur lite mat de äter. Tjata lite vettja! ;)
Bella

2014-03-12 | 16:04:09
Bloggadress: http://impalaa.blogg.se
Martina säger:

Lovely!!!
Jag är uppvuxen sådär och kan känna att jag saknar det när jag ser dina bilder. Måste nog hälsa på i sommmar. Kan ju inte vara allt för långt från vårat torp i Simonstorp.

Svar: Livet på landet är bäst! <3 Åh! Min pappa är uppvuxen i Simonstorp. Vi åker dit någon gång per år till mina farföräldrars gravar vid en vacker liten träkyrka. Det är inte så himla långt ;)
Bella

2014-03-13 | 00:14:02
Bloggadress: http://oldshitandstuff.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback