En lång rad frågor och svar

Nu har jag helt skamlöst snattat en himla lång lista med frågor av Un vélo!
 
 

1. Hur gammal är du? 21år (Jag fyller faktiskt 22 i sommar, som man sa när man va liten)

 

2. Hur gammal känner du dig? Som en 21-åring skulle jag tro! Fast ibland känner jag mig riktigt gammal och trött.

 

3. Vad har du gjort i dag? Tagit sovmorgon och myst med Henry hela förmiddagen. Sen gick vi en promenad, åt lunch och lekte tills han började gnugga sig i ögonen.

 

4. Vilken film såg du senast? Igår såg vi en Star Wars-film som gick på tv.

 

5. Vem ringde du senast? Martin! Vi diskuterade morgondagen.

 

6. Är du besatt av någonting? Det händer att jag fastnar i saker och blir nästintill okontaktbar. Det kan vara när jag skriver, ritar eller pysslar med något.

 

7. Är du rädd för blod? Nej det vill jag inte påstå. (Jag har ju för tusan fött barn = typ orädd)

 

 

 
 

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? Jag sitter på en pinnstol i pysselrummet vid vårt runda bord och spanar ut mot köket där Henry sitter och pysslar.

 

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? Njaaaaa...

 

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga?  Nä det kändes fuskigt. Erkänner att jag suger på sånt istället.

 

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? Typ svart!

 

12. När vaknade du i dag? Jag vaknade första gången vid 05:30 när Martins alarm ringde. Sen vaknade jag igen vid 07:00 typ och gick upp och matade Henry. Sen snoozade jag och Henry långt inpå förmiddagen.

 

13. Vilken är din favorithögtid? Det måste nog vara julen! På grund av all god mat och mysig stämning. Fast midsommarafton är rätt mysig också, för då kan man ha bara ben och krans i håret.

 

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? Någonstans där det är varmt... Typ Hawaii eller Florida!

 

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? Jag kommer nog inte på någon plats som passar in här.

 

16. Hur vill du tillbringa din pension? Helst vill jag bli ihågkommen för något! Och så vill jag vara frisk och lycklig tillsammans med Martin, förstås.

 

17. Vad lyssnar du på just nu? P3 spelas på laptopen jag sitter vid. Och så står Martin och prasslar med posten i köket.

 

18. Har du någon gång brutit ett ben? Nej inte än i alla fall! Hoppas att jag slipper...

 

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? Grädde, ägg, ost, frukt och tomater.

 

 

 

 

20. Vem är din favoritkändis? Hmm... Marilyn Manson kanske! Han är kul och intressant att lyssna på. Eller så säger vi Gudrun Schyman för att peppa inför kommande lördag!

 

21. Vad är du på för humör just nu? Jag är seg och trött! Magen kurrar och vill ha mat.

 

22. Vilka världsdelar har du varit i? Europa (Typ Sverige, Finland och England... = världsvan!)

 

23. Snarkar du? Lite grann tydligen! Har väckt mig själv någon gång på bussen när jag gick i skolan haha

 

24. Vilka yrken har du provat på? Direkt efter gymnasiet fick jag jobb som frisörlärling. Sen har jag jobbat inom äldreomsorgen, varit mammaledig och nu fortsätter jag inom äldreomsorgen ett tag till!

 

25. Hur går du helst klädd? I strumpbyxor, klänning och kofta. Fast leggings och en av Martins T-shirts är rätt bekvämt också.

 

 

 

 

26. Vilket stjärntecken är du född i? Kräftan!

 

27. Vilket är ditt favoritgodis? Jag är fruktansvärt svag för choklad! Speciellt från Fazer eller Marabou.

 

28. Vad sa du senast? Aa, på frågan om jag har sett ett brev som kommit.

 

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? Bild och syslöjd på låg-, mellan- och högstadiet. Sen var jag faktiskt riktigt jäkla bra i frisör-kurserna på gymnasiet. Och religion var jag helt sjukt bra i (av någon okänd anledning...)

 

30. Vad har du på dig just nu? Tränings-leggings och en gammal gravidtröja.

 

31. Vilken är din favoritaffär? Hmm det var klurigt! Älskar ju förstås att rota i bra second hand-butiker och på loppisar, så jag säger det!


 

32. Vad har du för storlek i kläder? Medium/Large beroende på plagg och hur nytt/gammalt plagget är! Ibland stämmer storlekarna inte alls. Men med dagens mått har jag för det mesta Large.

 

33. Vad har du i dina fickor? Jag har sällan fickor på mina plagg! Men i plånboken och väskan är det mest skräp och gamla kvitton.

 

34. Vad köpte du senast? I eftermiddags köpte jag och Martin en åkpåse till Henry som han ska mysa i när vi är i Sälen.

 

 

 

 

35. Hur många gånger har du flyttat? Typ 5-6 gånger när jag var liten (dom flesta minns jag inte) och 3 gånger sen jag flyttade hemifrån.

 

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med (inte saker för att ta sig därifrån)? Oj jag skulle få panik. Men jag skulle nog ta med mig överlevnadsgrejer som tändare och kniv. Och något att underhålla mig själv med (helst datorn).

 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? Kvällsmänniska!

 

38. Senaste filmen du såg på bio? Oj det var ett tag sen! Den första Hobbit-filmen.

 

39. Har du blivit sydd någon gång? Ja i/kring ögonen och i/på ena foten.

 

40. Har du någon gång badat naken utomhus? Näpp!

 

41. Vad åt du till frukost? Jag åt faktiskt ingen frukost idag... Men till lunch blev det en omelett och gårdagens köttfärslimpa.

 

 

 

 

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? Jag var 12 år, gick i 6:an (eller 7:an?!) och brydde mig inte ett skrutt om vad andra tyckte. Hade kul med kompisarna och såg fortfarande ut som en vanlig, råttblond Svensson.

 

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning? Nej.

 

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? Mamma hjälpte oss att städa inför roligheterna i lördags och dessutom kom hon (och lillasyster Alice) till undsättning i lördags när Henry var som allra sjukast. Henry fick extra god kvällsmat och Martin och jag fick lite lördagsmums.

 

45. Vart lägger du din mobiltelefon när du sover? På fönsterbrädan i sovrummet.

 

46. Vad var det sista du åt? Lunch-omeletten och gårdagens köttfärslimpa. 

 

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Runt 08:30, men jag går sällan upp då. Henry vaknar alltid två timmar tidigare och oftast tar vi lite sovmorgon.

 

48. Är du blyg? Ibland! Det kan vara lite pirrigt att ensam träffa nya människor. Men det brukar släppa.

 

49. Har du något tatuering? Ja, tre stycken hittills. Rosa vingar på skuldrorna och två tjusiga tjejer på vänster arm.

 

 


 

50. Har du varit med om en bilolycka? Mamma och jag krockade när jag var liten men det var bara bilarna som gick sönder.

 

51. När flög du senast? När jag gick i 6:an och vi åkte till London med klassen.

 

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? Nja, inget jag kan komma på! Kanske en och annan ytterst mörk hemlighet, men det håller jag för mig själv!

 

53. Vilken är den roligaste träningsformen? Promenader eller andra vardagliga saker som inte märks som träning. Jag gillar att cykla också!

 

 

54. Har du några husdjur? Ja en hel drös! Hund, katt, höns och ankor. Och för tillfället lillasysters kanin som har övervintrat här.

 

55. Vill du gifta dig? Jajamen!

 

56. Var växte dina föräldrar upp? Det har jag sjukt dålig koll på! (Fram med skämskudden!) Pappa var växt upp kring Simonstorp/Åby som liten (om jag inte minns fel) och mamma härikring... typ. Kanske. Åh va jag är kass som inte kommer ihåg! Fast vi har inte pratat så mycket om det under min uppväxt.

 

57. Har du någon gång ringt polisen? Ja, när vi hittade ett påkört rådjur som låg och sprattlade mitt på vägen.

 

58. Vilka är dina största svagheter? Choklad. Och att jag är så stökig och lättretad av mig.

 

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? Bella! Annars har jag inte haft något speciellt vad jag kan minnas.

 

60. Vad ska du göra imorn? Träffa bästa Lotta, fixa hennes hår, fika och ha det trevligt!

 

Kommentarer
Anne-Lee säger:

Åh, vilka underbara strumpbyxor! Vart kommer dom ifrån? :)

Svar: H&M! :) <3
Bella

2014-03-06 | 09:46:38
Bloggadress: http://videlli.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback