Ettårskalas och möbleringsplaner

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Igår var det äntligen dags att fira Henrys ettårsdag tillsammans med vänner och familj. Vi passade även på att (alldeles för sent) fira Martin som fyllde år för två månader sen (!!). Men så kan det bli ibland när tiden inte räcker till! Igår eftermiddag blev vi i alla fall närmre trettio personer som slog oss ner och mumsade på potatissallad med sparris och hemodlade grönsaker och örter. Efter paketöppningen och presentpappers-prasslet (som Henry stod för) åt vi vaniljglass med kladdig Dulce De Leche brownie och jordgubbar. Riktigt gott! Dagen till ära hade jag dessutom kokat flädersaft som jag förberedde redan i torsdags. Den blev såååå god! I veckan ska jag ta reda på en himlans massa blomklasar och koka saft så att vi klarar oss hela vintern. Vi har dessutom tonvis med rabarber som väntar på att bli till god och läskande dryck!

På tal om annat! Vårt pysselrum har den senaste tiden förvandlats till ett tomt lek-/pyssel-/skräp-/förvaringsrum. Jag har velat fram och tillbaka kring vad rummet ska vara till. När vi dukade till kalaset tänkte vi att det skulle vara megafint att ha som matsal, men eftersom att vi redan har ett stort kök med en rymlig matplats så får vi nog klura lite mer på det. Men den gammelrosa soffan passar i alla fall utmärkt och kommer att vara en del av rummet framöver! Efter jobbet idag ska jag möblera om och flytta om lite så får vi se var det leder...

Kommentarer
Malin säger:

Grattis Henry! Ser fram emot när min bebis får fira sin första födelsedag, just nu bakas den i magen :)

2014-06-23 | 12:06:08
Bloggadress: http://mejline.blogspot.com
Ida säger:

Vad jobbigt att ha ett helt hus att bestämma möbleringen i! Flyttade till vår nya lägenhet nu i helgen, en trea på 88 kvm, det är ju svinjobbigt att bestämma var allt ska stå! haha

Svar:
Bella

2014-06-23 | 12:50:03
Bloggadress: http://hejaida.com
sandra säger:

Alltså ditt hus <3 så fint inrett

Svar:
Bella

2014-06-24 | 20:33:56
Bloggadress: http://sastronauten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback