En vacker festblåsa som tyvärr inte sitter som en smäck (Ja, förrutom på min fina mamma då!)

Igår var mamma här en sväng. Vi fikade på jordgubbar och glass, spanade på auktionsfynd och plockade sallad i landet. Sen blev det som alltid - vi började plocka bland nyfyndade plagg och vintageklänningar som mamma prövade och snurrade ett par varv i. Jag har flera vintagepärlor som jag älskar men som tyvärr inte sitter som dom ska. I alla fall inte på min kropp! Mamma är några snäpp nättare än mig och prövade ett par favoriter (med en pompom för ansiktet eftersom att larvern inte ville vara med på bild...). Bland annat denna pastell-lila skönhet som i vanliga fall hänger på väggen i vardagsrummet:

 
 
En tjusig festklänning med spets, tyll och en himlans massa vidd i kjolen!
 
 
 
Detaljerna i halsringningen är hur fina som helst! Och visst är det fint med en liten ärm.
 
 
 
Ryggen är också riktigt fin. Enkla detaljer gör mycket!
 
 
 
 
Den är från 50-talet och kostade en ynka 50-lapp! Jag visade upp den när den var rykande färsk men då hängde den i pysselrummet. Visst sitter den förresten hur fint som helst på mamma?! Det kanske är bäst att jag lånar ut den till henne nästa gång det vankas partaj så att den får komma ut och andas lite.
 
 

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Snygg klänning på snygg mamma

2014-07-08 | 10:58:17
Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback