Ännu en pärla som inte sitter som en smäck

Den här tjusiga 50-talsklänningen som jag fyndade här om veckan är ju bara så himla fin. En riktig festblåsa i bästa modell och med söta detaljer. Fast den har ni ju sett förut, men då på sin galge hängandes på väggen! Vi tar en närmre titt på när mamma rockade den och var helt fabulös. Jag blev sjukt avis...
 
 
Fantastisk kvalitet, fint tyg och alldeles lagom lång. Passar utmärkt till pompom på huvudet och den svarta lilla handväskan som jag gillar så.
 
 
 
Det bästa med klänningar i "typisk" 50-talsmodell är väl ändå hur dom framhäver midjan och skapar en riktig timglasfigur! Ofta suckar jag över hur himla små klänningarna kan vara i midjan fastän dom passar för övrigt, men när jag väl hittar någon som sitter sådär alldeles perfekt är känslan oslagbar!
 
 

En av mina absoluta favoriter i garderoben! Eller ja... På väggen. Och där får den hänga och se fin ut tills jag (förhoppningsvis) kan ha den en vacker dag.

Kommentarer
Hanna Karlsson säger:

Vilken fin klänning!

2014-07-10 | 00:25:02
Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/
Josephine Foto säger:

Det är ju det som är det bästa.
Att passar de inte så blir de fantastiska tavlor:)

Svar: Ja eller hur! Dom gör sig fantastiskt bra även på väggarna :)
Bella

2014-07-10 | 00:25:30
Bloggadress: http://fotografjosephine.blogg.se
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Satt som smäcken på din mamma! Väldigt vacker både på och som tavla :-)

Svar: Eller hur! :)
Bella

2014-07-10 | 12:30:29
Bloggadress: http://madelein.se/
Veronika säger:

Åhhh klänningen är så fin!
Jag ser dock att jag har rackarns så vita tantben.. 😕

Svar: Äsch vem har inte det?! <3
Bella

2014-07-10 | 19:35:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback