Mina GEFYR, designade av bästa Stickan

 
 
Serien Gefyr för Gustavsberg skapades av fantastiska Stig Lindberg 1952 och finns i flera former och färger. Jag är svag för dom lövformade, gärna i mjuka pastellfärger! Gefyr gjordes förresten även i en variant som fått tillägget Pastell i stämpeln. Dessa delar har en mjuk pastellfärg och jämfört med den vanliga Gefyr så saknar dessa den vita kanten längst upp, som dom två snett till höger i bild. Lär mer HÄR.
 
 

Dessa fat är jag himla glad över att jag fyndat. I somras hittade jag dom två gula högst upp, och sen har det dykt upp fler allt eftersom. Den ljusblå längst ner har jag två av och dom fyndade jag under gårdagen tillsammans med det blå lövet! Visst är färgerna helt fantastiska! Som mest har ett stycke fint fat kostat mig tre guldtior om jag inte minns fel.

Kommentarer
amanda säger:

Fin samling! Älskar färgerna! :)

Svar: Jag har börjat fastna för gult på sistone så jag är helnöjd! :)
Bella

2014-02-27 | 23:08:52
Bloggadress: http://amandalowenberg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback