Queen Linnea ♀♥

Alltså Linnea Henriksson har så jävla rätt på så sjukt många sätt! En jävla queen som Emelie skriver. Tårarna rann längs mina kinder, både av ren frustration över situationen men också av lättnad över att hon pratar om det och tar plats under det här stora evenemanget. Finner inga ord ♀♥

 

 

 


Jag blir också så jävla arg. Ibland hatar jag världen och vill inget hellre än att gallskrika in i en kudde minst tio gånger per dag. Sjuka, vidriga samhälle på så många sätt. Jag kan bli så fruktansvärt frustrerad och få panik över att allt går så långsamt när det gäller jämställdhet. Vi har det svart på vitt - samhället (och världen) är INTE jämställt och tusentals kvinnor dör varje dag som resultat. Men en del fattar ändå inte. Mitt i all denna kärlek till Linnea kunde jag ändå inte låta bli att lägga märke till de idiotiska, bakåtsträvande rövhålen som genast kommenterat rent kränkande och allmänt hjärndöda saker under det här klippet. Ännu en gång kräver vita, kränkta stackars cis-män plats:

"hon gråter alltså för att folk dör av aids? bura in fanskapet. har hon aldrig lämnat flickrummet? kom det som en nyhet för flickebarnet? naivaste människan i världshistorien."

"Hhahaha tjejer bölar för allting." (svar till detta: "så undrar dom varför dom inte blir chefer.")

Hoppas att ni brinner upp era jävla as. Jag tror inte att ni någonsin kommer att fatta. Ungefär så känner jag.

Men jag vet innerst inne, mitt i all bitterhet, att vi ändå kommer att vinna i slutändan. Vi ska förändra världen och ingenting kan stoppa oss! Det finns liksom inga andra alternativ ♀


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback