Lucka 8; En bild från i år som bäst beskriver din vardag

Jag försöker att hinna ifatt Emilys bloggkalender och nu kommer lucka nummer åtta i ordningen:
 
Sommarvardag i hemmet. Nystädat och riktigt härligt och ljust!
 

Vardagen ser så olika ut beroende på årstid och hur mycket jobb jag har. Just nu består min vardag av jobb, jobb och jobb. Och Henry-mys och städning och matlagning. Och mörker. Så jävla mycket mörker. Dagarna är korta och grå och jag är en riktig bittertant just nu. I somras å andra sidan jobbade jag inte lika mycket och hade mer tid över till annat. Jag höll till i trädgården, bakade mycket, loppade minst två dagar i veckan, bloggade mer regelbundet, fotade mer och pysslade en hel del i hemmet. Liksom varenda dag. Dagarna var långa och jag hade mer ork till att springa efter och busa med Henry, och dessutom hinna med allt annat jag tycker om.

Just nu önskar jag mig mindre vardag. Mindre av det gamla vanliga ekorrhjulet där allt bara känns som måsten. Jag vill ut och äventyra! Jag längtar efter den älskade sommaren och lata dagar i solen. Jag vill tillbaka till mina bästa inredningsdagar där inspirationen flödar och där idéer kommer på löpande band. Trist, grå vinter är ingenting för mig. Jag behöver ljus, värme och mer spontanitet för att vara tillfreds med vardagen.

Kommentarer
lovisa säger:

så himla fint ni har det! så ljust men ändå så LÅNGT ifrån "vitt och fräscht". alltså förstå mig rätt, det ÄR fräscht men inte sådär klyschtråkigt utan personligt och levande! supersnyggt!

Svar: TACK! Det är verkligen så jag försöker få till det! Ljust och vitt men ändå ombonat och personligt ♥
Bella

2014-12-10 | 22:49:43
Bloggadress: http://polichinelle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback