Lucka 2; En bild på något gott du ätit i år

 
En varm sommarkväll med systeryster Flisan, Martin och Erik. Vi spenderade kvällen utomhus, sittandes på uteplatsen med äppelciderdricka i glasen och grillad entrecote och ljummen potatissallad på tallrikarna. Och sallad, champinjoner, grillad majs och sweet chili-sås förstås. Bästa tillbehören!   
 
En av dom bästa sakerna med sommaren är väl ändå all grillad mat! Enkelheten. Doften. Den rökiga smaken. Det här året var inget undantag! Vi tände grillen till vardags och till fest, och vi grillade både ekokött från grannbonden och en massa vego. Vi åt minst tio kilo färskpotatissallad den här säsongen och minst lika mycket majs. Alltså majskolvar med salt och smör... Å maj gaaad! Så jäkla gott!
 
Det här året bestämde jag mig ju förresten för att äta mer vego och numera äter vi i stort sett enbart vego här hemma. Till 99% i alla fall! Det känns bra både i själen, magen och plånboken. Nu längtar jag efter sommaren ännu mer än vanligt! Nya rätter och nya matupplevelser. Och värme, bara ben och varma sommarkvällar med fina människor, förstås. Den bästa tiden på året! ♥

Kommentarer
Lotta säger:

Sommarlängtan juh! En av sommarens bästa kvällar/dagar var ju hemma hos er då vi bara åt och åt och åt massa, massa, massa god grillad mat. Längtar dit igen <3

Svar: Jaaaa urk på denna grå vinter..! Sommar skare va!
<3 <3 <3
Bella

2014-12-03 | 12:11:49
Bloggadress: http://tantlottas.blogg.se/
Ida säger:

Det är så kul att fler väljer bort köttet nu, när jag slutade äta kött 2006 var det SÅ tabu, allrahelst på min "bonniga" skola. Alla ba VAAAAA typ. Nu läser man om vegomat överallt :D

Svar: Eller hur!
Bella

2014-12-03 | 12:38:56
Bloggadress: http://hejaida.com
Annster säger:

Ser gott ut :)

Svar: Asgott!
Bella

2014-12-05 | 03:56:16
Bloggadress: http://annster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback