Lucka 18; En bild på något fint du fått i år


Väskornas väska. Rymmer allt och lite till och följer med mig i vått och torrt, var jag än går. Jag har ett par stycken som jag köpt eller fått vid olika tillställningar och dom flesta har finfina budskap. En vill ju sprida positivitet!

När jag fyllde år i somras fick jag två supertjusiga tygpåsar med asbra budskap av Lotta och Evelina. Eftersom att dom är så jäkla fina har jag har använt dom cirka jämt sen dess! Perfekta och alldeles lagom när en bära med sig både kamera, extrakofta, sminkväska, plånka och lite annat smått och gott. Dessutom passar en tygpåse utmärkt som skötväska att lägga i Henrys vagn! Både blöjor, extrakläder och rese-snacks ryms utan problem. När Henry blivit större ska hen absolut få en egen, toppenbra feministkasse att kånka runt på ♀♥

Här hittar ni Emilys julkalender

Kommentarer
Emelie säger:

Varför kallar du din son för hen? Bara undrar, inget illa menat! Älskar din blogg för övrigt :)

Svar: För att mitt barn är en människa framför en pojke, och trots att Henry är ett typiskt mansnamn känner jag inte att jag måste förstärka bilden av en hens fysiska kön ytterligare :) Jag försöker att agera genusmedvetet och vill inte köna mitt barn med flit om det makes sense! Men jag varierar mellan han och hen. Men hen är ett fruktansvärt bra ord eftersom att kön oftast är helt ointressant att veta :)
Tack!
Bella

2014-12-19 | 09:13:57
Frida säger:

Älskar att du skriver hen! :) Har du några förslag på könsneutrala namn? Jag är så extremt trött på könsroller.

Svar: Gå med i "genusmedvetet föräldraskap" på fejan :) Där finns massa tips och en lista nån stans i ett inlägg gällande namn!
Bella

2014-12-21 | 21:22:45
Evelina säger:

Så avundsjuk på kassarna! :)

2014-12-23 | 21:46:20
Bloggadress: http://https://twitter.com/PetterssonEve
Evelina säger:

Så avundsjuk på kassarna! :)

2014-12-23 | 21:46:20
Bloggadress: http://https://twitter.com/PetterssonEve

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback