Lucka 16; En selfie/ett självporträtt du tagit i år

En bild som jag alltid har tyckt om. En ganska naken version av mig själv.

 
Selfies är knappast en bristvara på min dator och det finns många mappar fyllda med foton på mig själv. Rosa hår. Lila hår. Mycket smink. Lite smink. Röda läppar. Outfit-bilder. Frisyrer. Många versioner av mig själv som representerar olika perioder, humör och inspirationskällor. Jag tycker om att se fina bilder på mig själv, det ska jag inte hymla med! Selfies är ju toppen på det sättet att en bestämmer helt själv hur man ska porträtteras och vad en vill visa eller framhäva. Jag gillar att se på mig själv så som jag vill se ut, om det makes sense. Jag gillar att se bilder på mig själv där jag vet att jag trivs och känner mig som mig själv.

Jag är den tatuerade ungdomstanten med pastellfärgat hår, ring i näsan, knivskarp eyeliner, breda bryn och kort feministlugg. Det är jag.

♀♥


HÄR hittar ni Emilys eminenta julkalender!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback