Sånt som händer en fredag - ny vintagekappa, en blomstrande trädgård och en flygande bebis

 
Denna långfredag började med en matig omelett som innehöll både skinka, paprika, rödlök, fetaost och färsk oregano.
 
 
 
Husets alla djurvänliga påskris har både knoppat och slagit ut på bara några dagar!
 
 
 
Jag har hunnit beundra min nyköpta vintagekappa. Hallonröd med rundad krage och klädda knappar - mycket bättre kan det ju inte bli! Den ska premiäranvändas så snart vädret tillåter. Den ska i alla fall få hänga med på fikadejt med Lotta nästa helg!
 
 
 
Henry tog sig en flygtur.
 
 
 
...innan det var dags för ett långt bad! Fossingarna blev som russin. Världens sötaste russin, om ni frågar mig!
 
 
 
Dom ledsna påskliljorna kastades ut.
 
 
 
...och sen gav vi oss ut i trädgården för att se om vi kunde hitta något annat fint att ta in.
 
 
 
Dessa fina kanske! Nä, dom får nog stå kvar där dom är och lysa upp betonghörnet. Ett knippe färska påskliljor från det stora, gula havet på baksidan fick följa med istället!

Kommentarer
Longevity - en blogg om hälsa säger:

Underbart! Själv har jag rensat för att förhoppningsvis kunna plantera snart :-)

2014-04-18 | 16:25:40
Bloggadress: http://madelein.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback