Rensning av vintagegarderoben

 
 


Här hemma råder kaos. Städ-och-rensnings-kaos! Överallt står lådor, kassar och små högar med saker och plagg. Vår-rensning pågår och överallt hittar jag mer saker som ska bort. Snart har vi ju ingenting kvar!, tänker jag. Fast nä, det stämmer ju inte. Men däremot har vi gjort oss av med saker vi inte använder eller som vi tröttnat på. För att ge plats åt nytt (loppat, förstås) som vi har användning för och som vi gillar bättre!

Min växande vintagegarderob, som hittills inte är speciellt stor eller pampig, har fått sig en rejäl omgång! Många tjusiga plagg och annat kul ska få flytta framöver. Färgglada sextiotalsklänningar och en och annan vinterkappa ska få ge plats åt nyloppade plagg, förhoppningsvis redan i sommar! Jag hopas nämligen att det blir en riktig fyndsommar, för nu ekar garderoben nästan tom.

Allt som rensats bort ska såklart få nya hem så småningom! Jag hojtar såklart till framöver och berättar var ni kan få tag i prylarna. Tills dess fortsätter vårstädningen!

Kommentarer
Annette Forsberg säger:

Helt otroligt, har precis städat ur min svärmors hem, och ser på fotot att jag har 3 exakt samma saker hemma som kommer från henna

Svar: Haha nej va häftigt! Vilka? :)
Bella

2014-04-22 | 18:48:36
Helena Högberg säger:

Jag tror det är någonting med våren som gör att man får sådan rensarlust! Jag håller också på för fullt här hemma, just nu ser det förskräckligt ut, jag har släpat upp 2 gigantiska kartonger från källarförrådet med barnens gamla leksaker, så nu är det gosedjur i hela lägenheten :)

Svar: Våren får en att längta efter något nytt och lite förändring, tror jag! Det är skönt att rensa och styra upp hemma, men det kan bli sjukt trist när man väl inser hur mycket grejer man har haha :)
Bella

2014-04-24 | 22:48:50
Bloggadress: http://loppisloella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback