Påskpyssel 4 - vimplar i påskriset

 
Nummer fyra i ordningen med djurvänligt och fiffigt påskpyssel är här! Påsken närmar sig med stormsteg men än finns det tid att pyssla och fixa hemma. Med enkla medel kommer man långt! Titta bara på dagens påskpyssel - tjusiga vimplar i pastelliga färger. Lätt som en plätt och framförallt - snällt mot fåglarna.
 
 
 
Allt du behöver är en snutt fin tejp och en sax! Om du inte har någon pysseltejp kanske du har något fint band i gömmorna? I så fall behöver du lite lim också!
 
 
 
Klipp av en remsa och fäst ungefär på mitten på en gren i ditt påskris.
 
 
 
Sen är det bara att klistra ihop sidorna mot varandra och klippa till två spetsar! Eller så kan du klippa vimplarna rakt av om du föredrar det! Eller kanske sneda eller rundade! Endast fantasin sätter gränserna.
 
 
 
Jag blandade rosamönstrad papperstejp med blårutiga plastband.
 
 
 
Tillsammans skapade dom ett pastelligt och glatt påskris! Riktigt tjusigt om ni frågar mig.
 
 

I det här hörnet får dom härliga vimpel-grenarna stå. I alla fall tills Henry upptäcker dom och vill kika lite närmre.

Kommentarer
Madeleine säger:

Vilket bra tips. Själv har jag tryckt ner körbärs-och magnoliakvistar i en vas hemma hos mamma och pimpat med mina småbröders fina påskpynt.

Svar: Åååh körsbärsblomster! <3
Bella

2014-04-16 | 22:02:08
Bloggadress: http://whitemaskgirl.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback