Påskpyssel 1 - pom poms i påskriset

 
Först ut på listan över djurvänligt påskpyssel är.... pom poms! Små, mjuka tussar av garn. Följ instruktionerna nedan för att göra egna!
 
 
 
Allt du behöver är en gaffel och en snutt garn. Sedan gör du såhär:
 
 
 
Spara en ände innan du börjar vira garnet runt gaffel:
 
 
 
Vira inte garnet för hårt!
 
 
 
Se till att knyta hårt! Om du vill vara på den säkra sidan virar du ändarna två varv innan du knyter.
 
 
 
Dra av din lilla garnboll från gaffeln och klipp sedan varsamt upp alla små öglor! Den ena lite längre änden som blev över klipper du av och den andra sparar du för upphängningen.
 
 
 
Nu har du en liten pom pom av garn! Klipp gärna till den till önskad form om den blir lite yvig. Eller så låter du den vara lite tussig och vild. 
 
 
 
Sen är det bara att göra ett helt gäng med mjuka små tussar! Jag har blandat mjuka pasteller med klarröd och satt i ett knippe björkris.
 
 

Jag ska nog låta alltammans stå på pysselbordet!

Kommentarer
Cilla säger:

Tack för tipsen! Vi har pom poms i påskriset i år:)

Svar: Tack själv för att du tittade in! Åh va kul!
Bella

2014-04-14 | 22:09:43
Fröken Loppan säger:

Åh så tjusigt! Hade jag kunnat ha nåt pynt i mitt ris så hade det blivit nåt sånt här. Nu har jag ju dock en katt som redan dragit ner riset en gång så det får bli opyntat i år, men små gröna blad är ju fint det med.

Svar: Naturligt fint kan vara det allra vackraste!
Bella

2014-04-15 | 21:53:23
Rebecca säger:

Dessa var väldigt fina!

2014-04-16 | 05:32:04
Bloggadress: http://magpie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback