Årets första plantering

 
Idag blev det omelett till lunch! Som nästan alltid... Men det är ju så himla gott och enkelt!
 
 
 
Mozzarella, champinjon, färsk oregano och tomat hamnade i dagens. Alltsammans serverades på en nyloppad Sture-tallrik.
 
 
 
Sen bar det av till vår lokala blomster- och trädgårdshandel. Trots att vi bor ute på vischan finns det minsann även ett bageri, en antikbutik och en lanthandel. Fast mycket mer än så finns inte häromkring.
 
 
 
Från vänster: någonting grönt med små blad som hänger, en vit blomsterboll och vita blommor på höga stjälkar. Och två pelargoner förstås! Ja ni hör ju - jag kan det här med växter!
 
 
 
Det blev himla fint i vilket fall! Än är det lite kyligt om nätterna, så dom får sova inomhus. Men dagarna ska spenderas i solen!
 
 
 
Pepsi höll koll när Henry och jag fixade med planteringen.
 
 

Sen tröttnade han och gick över till grannhästarna istället.

Kommentarer
Terese säger:

Ar det er katt? han ar ju typ den finaste jag sett (efter min Monty da saklart). Jattefina blommor - kan informera om att de grona bladen har det harliga namnet "plättar i luften" - sa nu vet du det :) X

Svar: Ja det är vår misse! Han tackar och bockar! :)Ja just det! Det sa ju den trevliga kvinnan som hjälpte mig! Tack så mycket :) Fiffigt namn förresten! dom ser ju ut att sväva där i luften bland allt annat
Bella

2014-04-24 | 18:58:44
Bloggadress: http://www.bettylousbakery.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback