Världens bästa

Jag är lyckligt lottad som har en himla fantastisk sambo, vän och karl! De är svåra att hitta, har jag hört, och är något av en sällsynt och kanske t.om. utrotningshotad art. Det är mycket som ska stämma för att man ska hitta den där underbara personen som man vill dela livet med, men jag tror att det finns någon för alla!
 
Jag är tacksam och framförallt stolt över att Martin är en sjukt bra pappa! Vi är mamma och pappa, men framförallt föräldrar. Allt ansvar och alla bebissysslor delas automatiskt och naturligt lika. Jag tror inte på mammaroller vs. papparoller, som om vi levde på 1800-talet... Mammor och pappor kan göra exakt samma saker! Ja, förutom att föda barnet förstås. Annars tycker jag att det ska vara lika självklart för pappan att följa med till t.ex. barnmorskan och BVC när han har möjlighet. Eller spendera ensamtid med barnet, leka, mysa och lära. Allt för många pappor lägger över alldeles för mycket ansvar på barnets mamma. Mamman blir ju faktiskt inte automatiskt någon slags superhjälte som kan och vet allt om barn bara för att hon själv har fött ett. Som mamma kanske man framför allt inte vill ta på sig det mesta av ansvaret. 
 
Pappor - dela ansvaret med era partners och ta vara på era fantastiska barn - tillsammansSå, nu fick jag det sagt också. PUNKT.
 
 
Två fantastiska grabbar som gör mitt liv spännande och alldeles underbart!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback