klipp och färg

Nu slipper jag gömma håret! Jag följde med systseryster till frisörskolan idag och fick håret klippt och färgat. Hon ska ha mig som kort-fest-modell till ett prov så vi planerade inför det. Håret blev kopparbrunt idag och framöver ska det bli ljusare och mer intensivt koppar-/orangefärgat. Men vi tar en sak i taget! Mitt hår klarar ju inte av allt för mycket på en gång numera... Hon toppade även igenom hela rasket så nu känns det lent och fräscht. Känslan av nyklippt hår... wunderbar! Det är riktigt kul (och praktiskt) att vi båda har utbildat oss till frisörer. Vi vet ju vem vi ska vända oss till när det är dags att snygga till barret!
 
Flisan gjorde i vilket fall ett bra jobb, som vanligt! Mitt hår känns inte längre som ett hopplöst fall och jag ser fram emot att kunna rulla upp det på papiljotter igen utan att det blir som ett skatbo! Lite kortare än vanligt är det ju, men det blir nog kanonbra ändå!
 
 
Den alltid lika smickrande frisörkappan... Nja.
Färg och lagd frisyr får ni se under morgondagen!
 
 
 
Orange-/kopparfärgat hår har jag ju haft förut! Något liknande som på bilden nedan är väl målet även denna gång.
Bilden är från början av graviditeten, förresten. Åh, den frisyren blev så himla bra! Jag minns hur nöjd jag var.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback