Gårdagens fynd

Just det! Jag hittade ju en del fina prylar igår! Det fanns dessutom en hel del som jag verkligen ville köpa men som jag tyckte var alldeles för dyrt. Erikshjälpen i Skärblacka och Från ett hjärta till ett hjärta i Finspång hade mycket keramik och porslin, men till hutlösa priser. Jag förstår inte hur de kan ta så mycket betalt när de får sakerna gratis. Pengarna ska förstås gå till välgörande ändamål, men mycket av alla saker bara står och samlar damm i hyllorna pga. det höga priset. Man vill ju fynda på loppis!
 
Äsch! Tillbaka till fynden! På Återvinningen i Finspång hittade jag en lampa i stringstil för 15 spänn. Den ska jag antingen klä av och sprejmåla i någon kul färg, eller sy ett nytt överdrag till. Där köpte jag även en grön liten skål (som ser ut som ett askfat?) från Allingsås Keramik, signerad Heinz Preissler, och en fin ugnsform från Rörstrand.
 
Erikshjälpen köpte jag två matchande fat från Jie Gantofta och en fin saftkanna! Ett par snajdiga solbrillor fick också följa med hem, men dom kan jag visa er under morgondagen.
 
Psst! Jag fyndade 4 stycken Nesto-pinnstolar i eftermiddags. Plus två liknande solar stämplade Stocka Sweden. Himla prisvärda, så jag kunde inte låta bli... Tjugosex pinnstolar har vi nu! Men dessa ska nog få hitta nya hem, eller så målar jag dom i någon kul färg och behåller som kalasstolar! 
 
Psst igen! Vi köpte även en snygg teakhylla med utdragbar skrivbordsskiva! Himla fin och ganska billig dessutom. Nu återstår bara att hitta en plats där vi kan ha den...
 
 
Jag älskar färgen och det enkla, men ack så fina, mönstret på dom fina faten!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback