Matt i tankeverkstan

Ikväll tänker jag på julen. Jag tänker på hur bra vi har det när jag sitter här och äter kladdkaka. Samtidigt är jag fruktansvärt arg på den vidriga värld vi lever i. Fast ja, allt är ju inte hemskt. Men när man läser om våldtäktsligor som öppet skryter om sina bravader och kommer undan med det, och offer vars klädval ifrågasatts så blir man lite matt i tankeverkstan.
 
Ilskan bubblar dessutom upp på nytt när trist gubbe på Återvinningscentralen svarar på mitt mejl där jag lagt fram en rad idéer på hur vi ska kunna satsa på mer återbruk i stället för att förstöra sakerna och låta dom brinna upp och grävas ner. Hans svar var nåt i stil med att second hand-behovet inte är så pass stort att det är värt att spara hela och fina möbler och dylikt, och att de "måste" förstöra saker för att stöldrisken är stor på nätterna. Vadå, så folk konkar iväg på soffor och skåp som de klättrar med över stängslet?, tänker jag. Oh så vitt jag vet är second hand-intresset enormt. Så mycket som jag loppar vet jag att man ofta får armbåga sig fram bland prylar och hålla sig framme för jämnan om man vill åt dom möbler och andra ting som är populärast och mest eftertraktade. Alltså... Jag orkar inte med gråa trista, bakåtsträvare just nu. Jag försöker i alla fall förändra saker!
 
MEN! Min lagom ilskna insändare, typ samma som det här inlägget, var med i NT igår. Heja mig!
 
 
Tur att jag har min fantastiska familj, mina vänner och er fina bloggläsare som lyser upp min vardag! Heja er!
 
 

Kommentarer
Ida Nielsen säger:

Såna gubbar pallar man verkligen inte med. Sitter där i sina kostymer och lyfter papper och har aldrig besökt en loppis själv=då vill ingen annan det heller

Svar: Eller hur! Han skrev dock att han minsann har varit på bakluckeloppis och att ingen där sålde möbler. Alltså finns det inget behov av second hand-möbler, enligt honom! HAHAHAHA knäppaste jag hört. Jag svarade att på en BAKLUCKEloppis tar man med sig det som ryms i bilen. Lite svårt att släpa med sig en soffa liksom...
Bella

2013-11-14 | 22:24:42
Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/
Veronika säger:

Bra insändare i gårdagens NT! 👍

Svar: Jaså var det med?! Spara!
Bella

2013-11-14 | 22:34:11
Lisa säger:

Vad bra att du skickade brev till dem! Men vad synd att de inte vill göra något med det! Jag menar, det finns ju så många därute som letar efter teak och gamla garderober, som slängs just nu. oj oj oj, det gör ont i hjärtat!

Svar: Ja visst är det trist! De kan ju ge det en chans i alla fall... Det skadar ju inte!
Bella

2013-11-15 | 07:15:41
Bloggadress: http://retrolivetavlisa.blogspot.com
Ida Nielsen säger:

Ja jisses vad trött jag blir. Gubbar alltså! Säger det till min pappa "Det är tur du har mig som ger dig lite perspektiv på en del saker!". :D

2013-11-15 | 09:05:13
Bloggadress: http://hebreiska.blogg.se/
Johannas Retro säger:

Håller med dig där! Men måste ju alltid finnas bakåtsträvare tyvärr ändå! :(

Kram på dig

Svar: Ja alltid finns det nån!
Bella

2013-11-15 | 09:09:39
Bloggadress: http://www.johannasretro.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback