herr Räv har fått sällskap

En porslinspudel har flyttat in! Herr Räv är inte längre ensam på stringhyllan, utan hänger numera med en snajdig, vit pudel. Jag sa ju att det är början på en liten samling...
 
 
En himla massa fluff!
 
 
 
 
La ni märke till tomten på hyllan över? Eftersom att han också är ny i området tänkte jag att det vore dumt att stuva undan honom i en låda. Det är ju jul om några veckor!
 
 
 
På tal om tomtar... Martin tycker inte om glada tomtar. De ska se lite elaka ut, säger han. Inga Coca Cola-tomtar! Ni vet såna från reklamerna som alltid ser megaglada ut.Jag håller nog med! Elaka behöver de inte vara men inte jätteglada heller. Lagom muntra kan de allt vara, tycker jag. Herrn ovan ser mest trött ut. Med tanke på hur stor polkagrisstången som han släpar runt på är så förstår jag att han är lite matt! Gamla porslinstomtar är i vilket fall finast.
 

Kommentarer
Retrophilia säger:

Åh, vilka fulsöta fluffisar! Samlar själv på porslinsrävar, ser dem sällan på loppisar. Tur är väl det annars hade de tagit över lägenheten :)

Svar: Visst är dom! Räven är såklart finast :) Dina storögda djur va himla söta!
Bella

2013-11-13 | 17:01:22
Bloggadress: http://www.retrophilia.se
Johannas Retro säger:

Ni har det väldigt fint hemma må jag säga, och håller helt med om tomten där!

Svar: Tack snälla! Herr tomte längtar tills han får eget sällskap om några veckor. Arga tomtar blir det om Martin får bestämma haha!
Bella

2013-11-14 | 09:50:45
Bloggadress: http://www.johannasretro.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback