En Nilsjohan Snapphane-grill och fint porslin

Efter dagens mattelektion kunde jag inte låta bli att ta en liten loppistur. Och tur var väl det! Det var meningen att jag skulle spana efter julklappar, men jag hittade inga passande. På den första loppisen hittade jag dock fyra fina koppar med fat för och 15 pix, en Fontana-kopp med fat och ett udda fat med fin, mönstrad kant. En knäpp vas i glas för en spänn fick också följa med. På loppis nummer två fyndade jag en fantastiskt fin, turkos Nilsjohan-grill från 50-talet och en tallrik. Grillen ska få ta plats på bänken eftersom att den är så himla fin!
 

HÄR kan ni läsa om den snajdiga lilla grillen! Om någon är intresserad av att köpa en likadan fast gul eller orientblå så kan jag dessutom berätta var dom finns att köpa för en rimlig peng!

 

 

En bra fynd-dag!
 
 
 
 

Kommentarer
Cherry säger:

Åh, vilken underbar liten grill! Vart fanns de att köpa? :)

Svar: Jag köpte den här i Finspång :) Finns en knallgul och en orientblå på loppisen på Östermalm (Loppan säger jag alltid att den heter) för 150 pix styck!
Bella

2013-11-15 | 14:47:02
Tant Emma säger:

Finfina fynd minsann!

2013-11-17 | 10:40:31
Bloggadress: http://www.tantemmasbravader.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback