Det var finare förr

...speciellt nät det gäller illustrationer, reklam och böcker! Dom enkla och tydliga färgerna, feta linjer, knasiga bilder... Så fint! Alltihop! I Henrys rum planerar jag att rama in och hänga upp mängder med snajdiga illustrationer. Här om dan snubblade jag in på den här bloggen och hittade hur mycket fint som helst. Illustrationerna från barnböckerna tycker jag bäst om. Fantasifulla, grafiska, färgglada och fulla med liv och rörelse.
 
Dessa nedan fastnade jag för direkt och höll på att sätta fredagssnacksen i halsen. SÅ fina är dom. Nästan alla är från 1950-talet. Hittar du någon favorit?
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Snapdragon Rainbow Head säger:

Oooh, vad många fina bilder!! Vill ju göra massor med dem :-)

Svar: Eller hur! :)
Bella

2013-11-24 | 17:27:58
Bloggadress: http://danishrobotdancers.wordpress.com
Frida säger:

Åh visst är det roligt med illustrationer! Och jag får nog hålla med om att det är något speciellt med de där äldre. Är även kär i de teckningar som Lena Anderson samt Sven Nordqvist gjort. Även Stig Lindbergs till Lennart Hellsings böcker. Rolig idé att använda illustrationer till barnrummet!

Kram Frida

Svar: Namn är jag dålig på så vet inte vilka alla är, men ska genast kolla upp de du nämnt! Som tavlor :)
Bella

2013-11-24 | 23:27:02
Bloggadress: http://www.septemberbacken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback