Trädgårdspyssel

Det går helt enkelt inte att hålla sig inne när solen tittar fram! Efter två grå dagar med spöregn är det underbart med lite sol och värme.
 
Ikväll passade vi (läs: Martin) på att klippa gräset och några heldöda småträd och buskar i utkanten av trädgården sågades ner. Medan Martin släpade bort dom sista avsågade grenarna kokade jag säsongens första rabarberkräm! Den blev helt okej.
 
Jag tvättade i alla fall ett par lerkrukor som jag snattade av mamma här om dan. I dessa ska jag plantera lite kryddor och diverse ätbart! Gräsmattan ser förresten lite vissen ut här precis intill husväggen, men den börjar piggna till nu efter allt regn!
 
 
Just det! Vi har även börjat gräva lite (läs: mycket) vid grovingången... Just nu ser det ut som skit, rent ut sagt, men inom kort ska vi lägga dit en duk och fylla på med grus! Stackars Martin får gå fram och tillbaka med den tunga skottkärran för att få bort all jord och grus som inte går att rädda.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback