Tisdagsfrallor på g

Strax ska jag baka... *trumvirvel*... Morotsfrallor!
Dom kommer att passa perfekt till potatis- och purjolökssoppan som jag ska koka ihop under eftermiddagen, innan min älsklingstok kommer hem från jobbet.
 
Idag är jag lite krasslig och mår illa. Jag är inte sjuk, men morgonillamåendet håller i sig idag... Vid 07.45 klev vi in hos barnmorskan. Vi mätte magen, stack mig i fingret och vägde mig. Både jag och magen blir allt tyngre! Hittills har jag gått upp ungefär 10 kg. Det låter mycket men det mesta sitter faktiskt på magen i form av bebbe, moderkaka, fostervatten mm. En del av vikten har väl hamnat på andra ställen också... Typ under hakan. Det finns ju de som går upp 30 kg under dessa nio månader. Men vi är alla olika!
 
Nä, nu ska jag börja knåpa ihop degen!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback