Tidningsfynd!

Efter gårdagens tur till stan stannade jag och Linnea till på Nostalgiladan, som ligger i Melby/Landsjö. Mellan Linköping och Norrköping, precis vid motorvägen, helt enkelt! Jag tappade nästan andan när jag klev in genom dörren! Vintageprylar överallt! Det var välsorterat, fräscht och helt fantastiskt. Inget nyproducerat IKEA-skit och trasiga prylar blandat med äkta vintage, som på de flesta loppisar, utan ren nostalgikänsla. Möbler, porslin, tyger, lampor, barnprylar, tidsskrifter... Åååå så fint!
 
Den här gången köpte jag en bunt med underbara tidningar från 30-talet! 20 pix styck är ett fynd tycker jag, med tanke på att dom är så pass gamla och i finfint skick! Jag tänker rama in dom och placera dom på väggen bakom soffan i nya vardagsrummet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag kan garantera att jag kommer att besöka Nostalgiladan fler gånger för att fynda underbara vintagepryar! Jag är speciellt sugen på en pampig taklampa från 60-talet, en 50-talstevagn och ett par vackra gamla kakburkar, som jag spanade på igår!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback