Soffjakten

Vad har hänt sen sist? Jo, det ska jag tala om för er!
 
I söndags hämtade vi 40-/50-talssoffgruppen nere i Götet. Vi spenderade sammanlagt över 7 timmar i bilen. Om vi är dumma i huvet? Ja, man kan ju börja misstänka det i alla fall! Det blev ett par stopp för att äta och sträcka på benen. McDonald's och sen Burger King. Onyttigt som tusan men det var gott ändå... På Burger King blev det kändisspaning, eller a... b-kändisspaning! Lulu Carter släpade sig in på restaurangen, tillsammans med nån man, och krånglade vid beställningen. Vi stod bakom och var väl mest fascinerade över hennes fula löshår, vars fästen syntes på 5 mils avstånd. Det gick liksom inte att missa! Hon såg lite ut som en ödla, men vem är jag att döma?
 
När det gäller soffgruppen? Jag älskar jag den! Speciellt bekväm är den väl inte... Martin är mycket skeptisk, men jag har lovat honom en stor Fatboy-sittpuff! (Ja, den heter Fatboy, jag menar ju såklart inte pappan till mitt barn) Men soffgruppen är ju fin och charmig i alla fall! En tvätt och sen är den redo. Fast hmm... Ett färdigmålat vardagsrum behöver vi ju förstås. Äsch, vi har ju en vintage soffgrupp i alla fall! Vi börjar alltid i fel ände.
 
Åh! Nu fattas det bara en trearmad lampa och en tavelvägg med inramade gamla tidningar, plancher och roliga motiv. Allt på bilden nedan är liksom... perfekt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback