Rörstrand kolorita

Dagens fynd är verkigen ett FYND! Medan sambon roffade åt sig en plättstekpanna hittade jag 6 underbara koppar med tillhörande fat, fast i olika färger, inne på en loppis i Finspång. Efter en närmare titt kunde jag konstatera att dom är från Rörstrand! Dom fick följa med oss hem och vi betalade 200 pix för dom.
 
När jag kom hem så googlade jag runt för att kolla vad serien kunde tänkas heta och vad dom ligger på i pris. Jag unde inte låta bli att tycka att 200 var lite dyrt för ett par loppiskoppar, men efter ett par träffar på nätet kom jag på andra tankar! Mellan ca 100-200 kr styck kostar dessa Rörstrandskoppar, som tillhör serien Kolorita. Jag tycker absolut inte att det gör något att faten och kopparna inte är i samma färg, men jag ska hålla utkik efter ytterligare koppar, fat och annat som tillhör serien. Visst är dom fina?! Fina pastellfärger och hur gulliga som helst!
 
Dumma mobilbilder... Färgerna ser lite starkare ut än i verkligheten och alltsammans är såååå mycket finare än på dessa kassa iPhonebilder.
 
 
 
Åh, va jag älskar att fynda! Jag hoppas i alla fall att det var ett fynd... haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback