Glasskalas

Namngivningskalas mitt i sommaren = glasskalas! Med hemgjord glass i våffla eller bägare, glasspinnar, strössel, jordgubbar... Alla gillar väl kalas? Och glass? Vad kan gå fel?!
 
Det är "enkelt", roligt, inte speciellt dyrt och man kan duka superfint. Temakalas är dessutom supergulligt! Vi har nog tänkt oss ett utomhuskalas med ett stort bord fyllt med hemgjord glass och diverse tillbehör som gästerna själva kan ta för sig av. Sen kan man sitta på filtar i gräset och ha det trevligt! Lite picknick-känsla över det hela. Annars, om vädret inte tillåter detta, får vi väl hålla oss inne och ha det lika trevligt där!
 
Jag kikade lite på Pinterest och hittade en hel del inspiration. Man kan hitta i stort sett vad som helst på den sidan! Jag ska även försöka att hitta lite inspiration till inbjudningskorten som vi har tänkt att skicka efter på nätet. Jag ska nog göra egna kort, typ vykort, i Photoshop och skicka efter. Men först behöver vi fina bebisbilder!
 
 
 
 
 
 
Tårta... Behöver man ha det? Det är ju himlans fint OCH gott...
Tårtor som dessa nedan är dessutom inte speciellt svåra att göra, plus att dom är festliga och fina!
 
 
 
Vi får se hur det blir! Tyvärr så kan ju inte lilla Henry smaka på någon glass den här sommaren, men det får vi ta igen nästa sommar! Hans familj vill ju givetvis fira hans födelse och vi vill presentera honom för alla nära och kära! Ett namngivningskalas blir perfekt med tanke på att vi inte vill ha något dop i kyrkan.

Kommentarer
Frida säger:

Låter jättemysigt o vilken bra ide med glass o tillbehör. För som du säger. Vem gillar inte glass? :) Tar gärna bebisbilder till inbjudningar. :)

Svar: Eller hur! :D Åh, det vill jag gärna!
Bella

2013-06-15 | 17:54:56
Bloggadress: http://staystrong.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback