Zebramage

Bristningar är väl inget att klaga på egentligen, men dom jag har fått hittills är irriterande, kliar och ser fruktansvärt fula ut. Som kvinna förväntas man acceptera sin nya kropp, både under och efter graviditeten. Hmm...  Man vänjer sig väl efter ett tag, men jag hoppas verkligen inte att hela magen blir zebrarandig!
 
INTE min mage:
 
 
Än så länge har jag bara fått ett fåtal bristningar, dels på "kärlekshandtagen", men också mitt på magen. Finns det några krämer, oljor eller salvor som faktiskt hjälper? Bristningarna uppkommer ju främst pga alla hormoner i kroppen, så det kanske är lite väl optimistiskt att tro att en kräm ska hjälpa? Äsch, vi får väl se hur illa det blir!
 
Som tur är så kommer varenda liten krämpa under graviditeten att vara värt det tusen gånger om! Jag längtar efter vår lilla bebbe ♥
 
 

Kommentarer
Emma säger:

Hej. Det finns en olja på Apoteket som heter ecorganic pregnancy, den använde jag när jag var gravid, men jag vet inte om den hjälper. För jag fick bristningar på hela magen.

Svar: Är det en rosaaktig, rund liten flaska? I så fall är det den jag köpte för ett tag sen (kommer inte ihåg namnet på den jag köpte). Den var i alla fall jäkligt rinnig och rätt kass :( Får kolla runt på nätet!
Bella

2013-01-16 | 16:48:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback