Snälla sommaren, skynda dig!

Det är nog säkrast att inte lämna huset förän vintern är över! Jag halkade på en isfläck och föll som en fura utanför ytterdörren - med hundarnas koppel i ena handen och ett nyvärpt ägg i den andra. Det gjorde ont så iiiin i helvete! Som tur är landade jag på sidan... Vid såna här tillfällen är jag glad att jag inte är höggravid nu under vinterhalvåret! Dessutom så får man ju alltid en mindre hjärtattack när man halkar till, oavsett om man hamnar på marken eller inte. Min armbåge är blå och bebben i magen undrar väl vad som försiggår utanför. Ägget gick i alla fall inte sönder... 
 
Jag längar så mycket efter vår lilla bebbe som troligtvis ligger och undrar va tusan mamma håller på med. Som tur är så dröjer det inte länge nu förän hen kommer till världen!
 
Jag längtar efter ljumma sommarkvällar. Då kan vi sitta under äppelträdet insvepta i filtar, med fina ljuslyktor som hänger ned från grenarna. Jag längtar efter våra små sjöutflykter där vi brukar sitta och mysa vid någon lagom avlägsen sjö och meta småfisk tills solen går ner över trätopparna. Vi tar nästan alltid med oss vår miniklotgrill och något gott att grilla. Det är alltid godast att äta utomhus, helt direkt från grillen. Åh, vad jag längtar!
Jag hoppas att vi kommer kunna åka på några små dagsutflykter under den senare delen av sommaren, med bebbe såklart! Vi får förbereda oss väl och anpassa oss efter hens behov när det gäller sovtider, mat, väder, värme osv...
 
Jag längtar efter färska jordgubbar i mängder. Då kan jag göra smoothies och parfait, baka mumsiga saker med dom och äta dom med vaniljglass. Fruktiga drinkar, grillade spett, fina rabatter och planteringar, mysiga utflykter och långa kvällspromenader... Snälla sommaren, skynda dig!
 
 
Sommar, bebbe, mysiga utflykter med min lilla familj, massa bakning, grillat....
Kan det bli mycket bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback