Ntt år - ny frukost

Frukost? Det har jag aldrig hört talas om? Nä, riktigt SÅ illa är det inte... Men min frukost, eller snarare lunch, brukar vanligtvis bestå av antingen flingor, müslil, yoghurt, nudlar eller en torr smörgås. Varken nyttigt eller speciellt mättande. I somras åt jag mycket naturell yoghurt med jordgubbar och hemgjord müsli till frukost - mycket nyttigare, men inte speciellt mättande ändå. Efter bara någon timme kurrar magen igen.
 
Nu ska jag bannemig börja äta riktig frukost! I tid också! Jag är absolut ingen morgonmänniska, så direkt på morgonen, när jag är som en zombie, kan jag inte få i mig någonting alls. Bebben i magen skulle nog uppskatta om jag fick i mig en rejäl frukost som hjälper till att hålla blodsockernivån jämn under dagen.
 
Lånad bild!
 
 
I eftermiddag ska vi handla, så jag ska skriva upp en lista på bra grötingredienser och frukt som passar bra som smaksättning. Vanlig, trist havregrynsgröt kan jag inte äta! Det smakar ingenting och är fruktansvärt tråkigt att titta på.
 
Havregryn
Torkade aprikoser
Kokos
Torade gojibär
Russin
Solroskärnor
Äpple
Mango
Kanel
Banan
Linfrön
Blåbär
Hallon
 
Detta ska inhandlas! Kanske inte allt på en gång, men jag ska välja ut ett par grejer att testa nu i veckan. Jag återkommer med resultat, recept och bilder! Grötbloggen.se?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback