Måndagsmiddag

Idag blev deeet... *trumvirvel*... Krämig pastasås med champinjoner och salami!
 
 
 
Du behöver:
 
Någon god, gärna kryddig salami
Champinjoner
Rödlök
Vitlök
Olivolja
Grädde (du kan även använda Creme Fraishe eller Turkisk yoghurt, som är lite syrligare/fräschare)
Mjöl
Salt
Svart- och vitpeppar
Någon god ost
ev. andra kryddor du gillar
 
How to?
 
Fräs skivade champinjoner, salami, rödlök och finhackad vitlök (någon enstaka klyfta eller två räcker) i olivolja tills löken har mjuknat och "svettats" lite. Pudra sedan över någon matsked mjöl och rör om. Tillsätt grädde. Krydda efter tycke och smak. Låt alltsammans puttra på svag värme i ca 10 minuter. Släng i lite god ost, låt den smälta och servera tillsammans med någon pasta du gillar! Ruccola passar dessutom utmärkt som tillbehör.
 
Jag följer sällan recept (när det gäller mat) till punkt och pricka, så därför är det svårt för mig att ange exakta mått. Man får helt enkelt pröva sig fram!
 
 
Psst! Senare ikväll ska jag baka världens godaste kladdmuffins. Jag lovar... Jag har aldrig ätit något liknande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback