Kökskaos

Just nu är det kaos i köket! Ingen färg på väggarna, renoveringstapeten är uppsatt i halva köket, panelen och väggarna måste målas... Dessutom är det stökigt och allt är i oordning. I helgen ska vi sätta upp resten av renoveringstapeten så att vi kan måla palenel och slutligen väggarna. Rosa och ljus turkos är planen! Jag hoppas verkligen inte att det kommer att se ut som ett Barbie-kök... Eftersom att vi har ett gammalt 50-talskök med bla. en gräddvit vedspis kommer det nog att passa alldeles utmärkt!
 
En av köksluckorna på ett överskåp har spruckit, så jag tänkte lösa det genom att ta bort båda dörrarna på det skåpet och låta det bli ett öppet förvaringsskåp. Jag kommer troligtvis att tömma dom andra skåpen och lådorna på fina saker och sen ställa allt där! Rosa, turkost, vitt, pastell...  Gamla koppar, fina plåtburkar, kakfat, porslinsformar och mycket annat kommer att passa finfint!
 
Inspirationsbild!
 
 
Det är dessutom exra fint att tapetsera skåpet med någon fin tapet, eller varför inte använda sig av ett fint tyg? På hyllplanens framsida kan man även fästa en vacker spets eller ett fint band. Det finns även speciella hyllremsor i bla. papper eller plast att köpa. Jag har en bild i mitt huvud av hur vaxduk kan klippas till användas som hyllremsor. 
  
 
Varför gömma alla fina saker bakom stängda dörrar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback