Kasslerdräkt

Jajamen! Heeeelt hemgjord och mycket avancerad lunch.
 
 
Idag grät jag en skvätt inombords. Jag och lillasyster har planerat att vi ska åka till badhuset i morgon, och jag insåg ganska snabbt att fjolårets trekantsbikini får stanna hemma - för allas skull. Nu när både magen och tuttarna växer så det knakar behöver jag en bekväm baddräkt som håller allt på plats, så att säga... Här i sverige kan man inte räkna med att hitta en snygg bikini eller baddräkt under vinterhalvåret, men vi letade i drygt tio butiker och hittade två alternativ - den svarta, överdrivet sportiga 600-kronorsbaddräkten utan någon som helst vaddering vid tuttområdet från Intersport, eller den svarta retro-look-a-like-baddräkten från Kappahl för knappt 300 pix. Valet var ganska givet.
 
Nu till snyftdelen. Vanligtvis har jag storlek 38-42, beroende på vilket plagg det handlar om. Jag provade först storlek 40... Den satt som ett kasslernät. torlek 42 var snudden på lika liten. Hmmm... Tre storlekar senare... 50?! Ja, det var ju knappt att den satt helt kasslernätsfritt den heller! Jag kan även tillägga att detta var på generous-avdelningen. Jaja, den fick det bli.
 
Jag provade även ett tiotal snygga BH-ar som jag hittade på rea-avdelningen. Pfft! Det var ju bara att glömma... Tuttarna har blivit två storlekar större och måttet runt om kan man lika gärna mäta på en öltunna. Vart ska det ta slut? Hur stor ska jag bli egentligen?! Storlekarna i sig stör mig inte speciellt mycket. Det är ju bara en siffra! Och förresten är dagens XL-kläder som M var för några år sen... Ett par XS-jeans är ju knappt 2 dm breda över midjan när man håller upp dom.. 
 
Det har ju för tusan bara gått lite mer än halva tiden..! Äsch större boobies ska man väl inte klaga på... Men dom får gärna vara kvar i det tillståndet efter barnafödandet, all amning osv. Ärtpåsar... Nej tack.
 
Jag misstänker nästan att en bebis gömmer sig framför bebis nr 1 där inne i magen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback