Tortellini med ostsås

Idag blev det tortellini med ostsås och ärtor till middag!
 
Jag kokade den färska tortellinin (Ica's egna, fylld med skinka och ost) i grönsaksbuljong. Ostsåsen gjorde jag så här: 
 
Jag smälte ca 50 g smör i en kastrull och tillsatte sedan några matskedar mjöl som jag vispade ihop det med. Ett par matskedar av buljongvattnet och några dl mjölk blandades i och sedan fick alltsammans koka upp under omrörning. Såsen fick putttra en stund på svag värme innan jag kryddade den med salt, cayennepeppar och svart- och vitpeppar. När såsen hade tjocknat och mjölsmaken försvunnit tog jag bort kastrullen från plattan och tillsatte några dl riven ost. Klart!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback